روایت قالیباف از تلاش مقام معظم رهبری برای ساخت شهرک سینمایی دفاع مقدس

[ad_1]

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اذعان کرد در بین مسئولان فردی مانند رهبر انقلاب را ندیدم که با هنر به ویژه سینما و سینما سر و کار داشته باشد، گفت: به من زنگ زدند و استرس داشتند. که یکی از وظایف اصلی در این زمینه ساختن یک شهر سینمایی مناسب است.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شنبه شب 21 اسفندماه با جمعی از بازیگران فیلم سینمایی «مقام مهدی» دیدار و گفت وگو کرد.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به همه کسانی که برای ماندگاری این کار زحمت کشیده اند و خون ریخته اند نیرو می دهم؛ با وجود مشغله زیاد، فیلم «موقعیت مهدی» را در جشنواره فیلم تماشا کردم. انصافا این فیلم از ابتدا تا انتها مردم را همراهی می کرد زیرا به روحیه مردم می پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر قشری با هر نگاهی با این فیلم ارتباط برقرار می کند; اگرچه برخی به زبان آذربایجانی صحبت نمی کنند و ممکن است تماشای زیرنویس برایشان مشکل باشد، اما همچنان جذب فیلم می شوند.

وی ادامه داد: من همیشه از کسانی که جبهه و جنگ را در این حوزه تحریف و بزرگنمایی می کنند انتقاد کرده ام و معتقدم اگر حقایق دفاع مقدس را بدون نقص ارائه کنیم و در آن بیان هنر داشته باشیم تأثیر عمیقی خواهد داشت. و در دل ها می نشیند و فیلم جایگاه مهدی همچین جنسش را داشت.

قالیباف خاطرنشان کرد: شهید باکری دارای ویژگی ها و ویژگی های خاصی بود و در هر جلسه ای که نام نویسی می شد، این دیدار محترم بود و هر چیزی حدی داشت. در واقع او شجاعت و خونسردی را داشت که در محیط جبهه و جنگ آرام باشد.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سوال هادی حجازی فر درباره سختی های ساخت این فیلم گفت: متاسفانه در کشورمان یک مشکل اساسی داریم که بارها به آن اشاره کرده ام و آن ضعف ماست. حکومت در کشور ما.»

خواندن
مطالعه کاتالوگ فن زیلابگ مواد بیشتر

وی گفت: آنچه در جبهه و جنگ از همه جهات دیده می شود، حکمرانی و حکومت داری خوب بود و آن هم زمانی بود که هیچ یک از مردم درس حکومت داری و حکومت داری نداشتند.

وی در بخش دوم سخنان خود که به این موضوع می پردازد که سینمای حرفه ای و مجهز سینمای دفاع مقدس پیشنهادی حجازی فر هیچ مشکلی ندارد، گفت: برای ساخت لوکیشن برای هر فیلم وقت گذاشتیم. ، نشان دهنده مشکل مدیریت ضعیف است.

قالیباف افزود: زمانی که در شهرداری تهران مشغول به کار بودم، سعی کردیم شهرک سینمایی دفاع مقدس را در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) راه اندازی کنیم اما نوع مدیریت مانع از ساخت آن شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام اینکه باید اذعان داشت که در بین مسئولانی همچون رهبر معظم انقلاب تا به حال کسی را اینقدر دقیق و عمیقاً دغدغه هنر به ویژه سینما و سینما ندیده ام، گفت: تماس گرفت و تاکید کرد. که یکی از موارد اصلی در این زمینه ساخت یک سالن سینما مناسب است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری این درخواست را پیگیری کردند، ادامه داد: در این زمینه مشکل ما پول نبود، چرا که اگر بخش خصوصی را فعال می کردیم بیشترین سود در این زمینه بود. حتی نقاط مختلفی برای مکان انتخاب شد، اما کار نکرد.

وی افزود: اکنون که مشغول به تحصیل هستم، می بینم که به دلیل مشکلاتی که عوامل فیلم «وضعیت مهدی» در اثر مدیریت ضعیف داشتند، ساخت سینمای دفاع مقدس در آن زمان موفق نبود. و آن زمان بود که رهبر انقلاب با تمام اشتغال به این موضوع توجه کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر فیلم و سینما در انتقال مفاهیم به مخاطبان افزود: زمانی که در نیروی انتظامی خدمت می کردم با این نگاه عمل می کردیم که در فرهنگ ترافیک تاثیرگذار بود. همچنین زمانی که پیگیر سوال تاسیس 110 بودیم، سعی کردم تمام شرایط لازم را برای ساخت سریال خواب و بیداری برای آقای فخیم زاده (کارگردان و بازیگر) فراهم کنم که متوجه شد مردم از ما و نگاهشان به ناجا استقبال می کنند. آنها تغییر کرده اند.

خواندن
امیدواریم روزی حاکمان سعودی در دادگاه محاکمه شوند

قالیباف تصریح کرد: به عنوان خدمتگزاری با گوشت و خون و استخوان خودم اهمیت هنر و فیلم را درک کردم. این بخش‌ها جزو سودآورترین صنایع هستند، اما باید حکمرانی انجام شود و در صورت نیاز به قانون، کار خود را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: جلساتی با سینماگران و کتب داشتم که سعی کردیم در بودجه سال آینده اصلاحاتی در این زمینه اعمال کنیم. تهیه برنامه هفتم توسعه نیز در ماه های آینده در دستور کار قرار دارد و در تدوین این برنامه باید به موضوعات مرتبط با این حوزه ها پرداخته شود و نقش فرهنگ و هنر در برنامه هفتم مشخص شود و جایگاه قوی برای این.

حجازی فر: اگر هواداران شهید باکری نبودند، برخلاف تصور، این اتفاق نمی افتاد

در ابتدای این نشست هادی حجازی فر کارگردان و بازیگر فیلم «وضعیت مهدی» ضمن خوشامدگویی به مردم از روند ساخت این فیلم گفت که در حین انجام این کار با توجه به موانع و مشکلات، خداوند را شکر می کنم. او گفت: «آنها حدود 10 بار او را متوقف کردند. این باور نکردنی است.

حجازی فر افزود: اگر مردم از بیرون به آن نگاه کنند، می توانند شرایط خوبی را برای ساخت چنین آثاری متصور شوند، اما باید اذعان داشت که اگر هواداران آقای مهدی باکری خارج از سیستم اداری او را دنبال نمی کردند، این امکان وجود نداشت. ”

کارگردان «موقعیت مهدی» ادامه داد: روزی خانم برومند گفتند که هیچکس به اندازه آقای قالیباف در حمایت از هنر و تئاتر نیست، اکنون از شما صمیمانه انتظار داریم در بحث قانونگذاری در این حوزه اقدام جدی انجام دهید.

خواندن
تخصیص بودجه برای حمایت از تولید گوشی های هوشمند داخلی در سال 1401

وی افزود: «مثلاً مشخص نیست که چه کسی متولی ساخت چنین آثاری است. دو سال و نیم برای ساخت این اثر وقت گذاشتیم در حالی که توانستیم 6 ماه آن را آماده کنیم. امیدواریم کمیسیون فرهنگی مجلس و سایر بخش ها به رفع خلأ قانون گذاری در این زمینه کمک کنند و حمایت ها در حوزه تئاتر نیز ادامه داشته باشد.

همچنین حبیب الله ولی نژاد تهیه کننده جایگاه مهدی وی همچنین در این نشست گفت: به نظر می رسد زمینه تولید چنین آثاری سخت است اما سیاست اکران این آثار نیز مهم است.

وی افزود: برای اینکه این گونه آثار بهتر دیده شوند نباید نگاه مقطعی داشته باشیم و برای تاثیرگذاری باید سیاست غربالگری تغییر کند.

همچنین احسان باکری فرزند شهید حمید باکری وی در توضیح چگونگی پیدایش این فیلم و چه فراز و نشیب هایی در این سال ها داشته است، گفت: نسل امروز شناخت دقیقی از شهدا ندارند، بنابراین برای شناخت بیشتر شهدا باید چنین کارهایی انجام شود. “

وی گفت: قبل از ساخت این فیلم تصور می کردم اگر فردی بخواهد از شهید باکری فیلم بسازد شانسش تمام می شود اما در این مسیر شرایط تغییر کرده است.

بر اساس این گزارش محمدمهدی همت فرزند شهید محمدابراهیم همت وی همچنین با ابراز نگرانی از تولید آثار مرتبط با شهدای جبهه، گفت: در صورت وجود قانون کپی رایت در کشور می توان در زمینه های مختلف از جمله شهدا آثار مختلفی تولید کرد.

وی افزود: کاستی هایی در قانون گذاری در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود. به عنوان مثال، فیلم های خارج از کشور بر اساس همین قانون به صورت هدفمند و با اصالت مناسب ساخته می شوند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این نشست از بازیگران فیلم «مقام مهدی» تقدیر کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *