جوشکاری ارگون با اینورتر (6)

جوشکاری ارگون با اینورتر –
جوشکاری آرگون, جوش کاری آرگون, جوشکاری co2

دستکش های جوشکاری co2 از مقاومت بالایی برخوردارند و به مدت طولانی می توان از آنها استفاده نمود. همچنین امکان جوشکاری با مدت زمان طولانی و با ضخامت بالا را می دهند. سرعت فرایند جوشکاری در این روش نیز بالا است. 2 در مقایسه با آرگون بسیار ارزان تر است. همانطور که میدانید در جوشکاری جلوگیری از اکسید شدن یک نکته بسیار مهم است که آرگون این امکان را فراهم میکند. تنگستن طوسی در جوشکاری DC بهترین نقش را ایفا میکند و در جوشکاری با آمپر پایین کارایی دارد. در جوش های قوسی سیم های پرکننده یا فیلر نقش مهمی را به عنوان یک الکترود قابل مصرف ایفا می کنند. سارقین به راحتی با وارد کردن فشار به قسمت های مختلف آن می توانند قطعات نرده حفاظ را از هم جدا نمایند و با گذر از دیوار وارد ساختمان شوند. جوشکاری تیگ (TIG) می تواند با اضافه کردن و یا بدون فلز یک پرکننده (سیم جوش) مورد استفاده قرار گیرد.

جوشکاری آرگون

بزرگ ترین تفاوت جوشکاری تیگ و میگ، نوع استفاده از آن هاست. جوشکاری تیگ TIG، یک فرآیند جوشکاری می باشد که در پناه گاز محافظ با استفاده از یک الکترود مصرف نشدنی از جنس تنگستن انجام می شود. در این فرآیند، اکسیژن بهصورت مولکولهای بسیار داغ تشکیلشده و به همراه مونواکسید کربن از محل تشکیل خود که بالای ستون قوس است به بخش پایینی ستون منتقلشده و دوباره ترکیب میشوند و این ترکیب باعث آزاد شدن نیروی فراوانی به سمت بالای قوس میشود که باعث قطع و وصل شدن قوس و اغتشاش در آن و پسازآن منجر به خروج گازها میشود. در مواردی جوشکاری با الکترود برای اتصالات میلگردی، سبب ذوب شدن بخشی از میگرد می گردد. از جوشکاری ارگون در چه مواردی استفاده می شود؟ یکی از مواردی که می تواند در کیفیت نهایی تاثیر بگذارد گاز مناسب و مرغوب CO2 می باشد.بهتر است زمان فرآیند جوشکاری قطعه دارای چربی ، زنگ زدگی ،اکسید،رنگ و رطوبت نباشد. تصور کنید حفاظی را خریداری نموده اید که دارای اتصالات سالم و قوی نباشد و در برابر فشار و تکان های وارده ایستادگی چندانی ندارد. نوع جدید آن با نام اینورتر عملکرد بهتری نسبت به انواع دیگر آن دارد، که جایگاه ویژه ای در میان صنعتگران این حوزه پیدا نموده است.

خواندن
چه دلایلی باعث خرابی لیبل کاغذی میشود (13)

ابتدا بیایید در ۱۰ نکته مهم که پیش از یادگیری جوشکاری آرگون باید بدانید را بررسی کنیم. نقشی که آرگون در این فرآیند بازی می کند، محافظت از فلزات ذوب شده است. لازم است به سمت نقطه جوشکاری هدایت گردد که از سوی دیگر در پخش و هدر نیاز به جلوگیری می باشد. از این رو وجود مدل 501 با سیستم آب خنک گزینه مناسبی برای استفاده به شمار میرود. نقاط و فضاهایی که امکان قرارگیری سیم های جوش الکترود در میانشان وجود ندارد. و با استفاده از کلید الکتریکی که سر آن قرار داده شده است اقدام به جوشکاری به روش قوس الکتریکی با آن می شود. یک الکتروموتور جریان سه فاز توان لازم را از جریان سه فاز گرفته و دینامو یا محور مولد جریان مستقیم را به حرکت درآورده. و همکاران در بخش QC (کنترل کیفیت) از طریق آزمایشات مختلف میزان این عیوب را با استانداردهای مربوطه مقایسه کرده و آنها را قبول یا رد میکنند. بدون تردید ارزان ترین گاز در فرایند جوشکاری همین دی اکسید کربن است. در سالهای ۱۹۵۸ و ۱۹۵۹ تغییرات کوتاه مدت GMAW منتشر شد که باعث افزایش قابلیت انعطاف پذیری جوشکاری شده و جوشکاری مواد نازک را امکان پذیر ساخت .جوشکاری توسط گاز محافظ co2 به سرعت تبدیل به محبوب ترین جوش شد.

خواندن
جراح ابدومینوپلاستی بعد از عمل

​This post was done  by GSA᠎ Con​tent Gener ator D emover sion!

قطر کم میلگرد در حفاظ های شاخ گوزنی اجازه طولانی مدت جوشکاری با الکترود را نمی دهد. همچنین قطر زیاد سیم های جوش الکترود، اجازه قرار گرفتن آن را در میان فضای محدود و بسته میلگرد ها نمی دهد.در نتیجه سبب ایجاد جوش ناسالم یا به اصطلاح کرم خورده می گردد. همچنین سیم جوش آن به خوبی در میان فضای محدود دو میلگرد قرار می گیرد و آن را پوشش می دهد. اینورترها یک ولتاژ خروجی پایداری را به الکترود ها منتقل می کنند. مانومتر در جوشکاری استیل نقش تنظیم کننده میزار فشار لازم بار خروجی گاز دارد که در مسیر خروجی کپسول استفاده میشود . میزان فشار گاز داخلی کپسول بین 150 تا 200 بار می رسد. قوس الکتریکی در واقع تخلیه بار بین دو الکترود در توده ای از گاز یونیزه است. در زیر تصویر نمونه ای از شعله پوش 15 هواخنک را مشاهده می نمایید. دستگاه جوش co2 دستگاهی با ابعاد نسبتا بزرگ و با وزنی بالاست، که برای جابه جایی آن نیاز به چرخ هایی است که از قبل در زیر دستگاه تعبیه می گردد.

خواندن
آیا فولاد اصفهان هدف با تمرینات شما مطابقت دارد؟

طولی نکشید که از این نوع جوش برای جوش کاری فولاد نیز استفاده شد. به همین دلایل شعله پوش 15 از دو نوع پیچی و فشاری برخوردار می باشد. در این مقاله دلایل لزوم استفاده از آن را در ساخت حفاظ شاخ گوزنی را شرح می دهیم. جوشکاری باید سریع و مفید انجام شود که با الکترود امکان آن فراهم نیست. از این رو استفاده از آن برای کارگاه داران متفرقه مقرون به صرفه نیست. همچنین به دلیل عدم وجود فلاکس، به تمیزکاری سرباره پس از جوشکاری نیازی نیست. این ممانعت ممکن است در طرح قطعه وجود داشته باشد و یا از طریق مکانیکی (گیره یا بست یا نگهدارنده و خالجوش)اعمال شود. جوشکاری co2 یکی از بهترین روش های جوشکاری در صنایع فلزی می باشد. که در آن از یک گاز بی اثر با نام co2 استفاده می شود. آرگون گاز بی اثر است و ترکیب شیمایی خاصی تا کنون از این عنصر شناخته نشده است مثل گازهای کریپتون گزنون و رادون.گاز آرگون در طبیعت از ترکیب سه نوع ایزوتوپ تشکیل شده است.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *