از زائران مشکل دار در عراق تا رایزنی برای بازگشایی مرزهای زمینی

[ad_1]

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، راه های تسهیل سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات، تخلفات زائران و آزادگان انفرادی در کشور و بازگشایی رایزنی ها را بررسی کرد. مرز زمینی عراق همانطور که دولت وعده داده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب که برای امضای تفاهم نامه با هیئت حج به عراق سفر کرده است، با سفیر کشورمان در بغداد دیدار و درباره ثبت نام حج دائم گفت وگو کرد. نمايندگي و سازمان زيارتي. مقام معظم رهبري در عراق تدابير ايمني تريلرهاي زيارتي عتبات، ساماندهي كاروان هاي ايراني و بيمه سلامت اجباري زائران را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

با توجه به اهمیت، جایگاه و حساسیت کشور عراق در سیاست فرهنگی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از تلاش های وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد. ایران در ارائه خدمات به زائران و معافیت ویزا. این کشور با تمجید از این امر ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های سفیر کشورمان به زودی مرز زمینی ایران و عراق بازگشایی شود.

خواندن
شیر برقی یا سلونوئید ولو

وی همچنین از سفارت ایران در عراق خواست در تغییر سیاست ها و رویه های فرهنگی اعزام زائران به عتبات عالیات نظارت و مساعدت کند.

از زائران مشکل دار در عراق تا رایزنی برای بازگشایی مرزهای زمینی

در این دیدار، ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق، از تخلفات گسترده و تعدادی از مشکلات تریلر رایگان انتقاد کرد و گفت: بیشتر مشکلات مربوط به زائران «انفرادی» و «آزاد» است. آنها با زائرانی که به صورت قانونی و از سوی سازمان حج و زیارت اعزام می شوند، کمترین مشکل را دارند چرا که در این زمینه دارای یک فرآیند سازماندهی شده و مدیریت شده و یک دستگاه مسئول هستند، چه از نظر امنیتی و چه از نظر کنسولی. .

سفیر ایران در بغداد پیشتر اعلام کرده بود که دولت عراق با بازگشایی مرزهای زمینی در اول شعبان (13 اسفند) موافقت کرده است و سازمان حج و زائران نیز اعلام کرده بود که نیمه شعبان (27 اسفند) است. این وعده هنوز عملی بود. وی در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به رایزنی برای بازگشایی مرزهای زمینی ایران و عراق، افزود: توافقات اولیه با کشور میزبان (عراق) برای بازگشایی مرزهای زمینی انجام شده است. دولت عراق و زائران تا زمانی که اطلاعیه ای به دولت عراق ندهند، اجازه بازگشت به مرزهای زمینی را ندارند.

خواندن
نه قانون درباره قیمت ورق سیاه اصفهان آهن Meant To Be Broken

مسجدی همچنین با اشاره به وضعیت مساعد عراق و تمایل مردم این کشور به پذیرش زائران ایرانی، گفت: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین و ائمه اطهار(ع) افتخاری بزرگ و توفیق مضاعف است و همه کارکنان جمهوری اسلامی ایران در عراق همچون گذشته و با سربلندی، مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت آماده خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات هستند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *