با این 9 روش خلاقانه، جدا کردن آشپزخانه از نشیمن آسان می شود

جدا کردن آشپزخانه از نشیمن,روش های جدا کردن آشپزخانه از نشیمن,روش های خلاقانه ی جدا کردن آشپزخانه از نشیمن

روش های خلاقانه برای جدا کردن آشپزخانه

 

برای سال‌های طولانی است که فضای نشیمن و آشپزخانه‌ها در آپارتمان‌ها و خانه‌ها به صورت پلان باز طراحی و اجرا می‌شود؛ در این سبک از معماری، آشپزخانه و اتاق نشیمن اساسا یک اتاق، بدون دیوار جداکننده مشخص هستند، راهی برای بیشتر نشان دادن فضای موجود. با این حال، همه این نوع طراحی داخلی را دوست ندارند و به دنبال راهی برای جداسازی‌ این دو بخش هستند. روش‌های زیر، از بهترین و جدیدترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف است. 

 

1. جزیره کوچکی خلق کنید

اگر فضای کافی دارید، سعی کنید از کابینت‌های تکی که به کابینت جزیره‌ای معروف هستند، استفاده کنید. این نوع از کابینت‌ها در حد فاصل آشپزخانه و شروع فضای نشیمن قرار داده می‌شوند، معمولا به شکل بلوک‌های مستطیلی بزرگی هستند که روی آن سنگ‌های زیبا کار می‌شود. این کابینت علاوه بر اینکه، فضای بیشتری برای قرار دادن ظروف آشپزخانه در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌تواند جایی برای شستن ظروف، پخت و پز و نوشیدن قهوه باشد.

 

اما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر فاصله این کابینت تا محل قرارگیری تلویزیون چندان زیاد نیست، از قرار دادن سینک ظرفشویی و یا اجاق گاز روی آن خودداری کنید. چرا که برای مثال تصور کنید آخرین مدل تلویزیون جی پلاس 55 اینچ را خریده و پس از نصب آن روی دیوار، مشغول تماشای سریال محبوب خود هستید که فردی در آشپزخانه و درست در روی آن کابینت جزیره‌ای مشغول شستشوی ظروف باشد. در این حالت صداها کم‌کم ناواضح خواهند شد و تجربه دلنشینی برایتان خلق نخواهند کرد. 

 

2. رنگ‌های تند را به میدان بازی بیاورید

استفاده از رنگ‌های تند برای تزئین اتاق نشیمن راهی هوشمندانه برای ایجاد یک محیط تعریف شده‌تر است. از رنگ‌های مشخصی در تزئین اتاق نشیمن استفاده کنید، برای مثال، کوسن‌ها همه می‌توانند ترکیب رنگی زیبایی داشته باشند تا در نگاه کلی متوجه جدایی فضای نشیمن از آشپزخانه شوید. حتی ترکیب رنگی مبلمان و پرده‌ها نیز در این مساله مهم است. 

 

3. مبلمان‌ها را به پارتیشن تبدیل کنید

راهکارهایی خلاقانه برای جدا کردن آشپزخانه از نشیمن,ایده هایی برای جدا کردن دو فضا در دکوراسیون,طراحی مدرن خانه

ایجاد پارتیشن با مبلمان

 

یک راه خوب برای تقسیم بهتر و طبیعی فضاها استفاده از مبلمان بزرگ است. قرار دادن یک مبل گوشه‌ای که رو به روی آشپزخانه است، می‌تواند به عنوان یک پارتیشن عمل کند.

همچنین قرار دادن میز و صندلی‌های ناهار خوری بین فضاها باعث ایجاد تقسیم‌بندی می‌شود و در عین حال یک فضای ناهار خوری کوچک ایجاد می کند که با سایر بخش‌ها ترکیب می شود.

 

اگر قفسه کتاب بلندی دارید، سعی کنید آن را در جایی که می‌خواهید اتاق‌ها تقسیم شوند، قرار دهید. این قفسه اگرچه فضا را به اندازه دیوار محصور نمی‌کند، اما دو فضای مجزا ایجاد می‌کند. قفسه کتاب را به سمت اتاق نشیمن قرار دهید و با کتاب و زیور‌آلات تزئین کنید.

اگر هم قفسه کتاب مناسب سلیقه شما نیست، سعی کنید به جای آن از یک قفسه باز استفاده کنید و درون ردیف‌های مختلف آن، از سبدهای حصیری بافته شده، ظروف آشپزخانه و مانند آن استفاده کنید. 

 

داخل آشپزخانه نیز وسایلی وجود دارند که کاملا محیط آن را از نشیمن جدا می‌کنند. برای مثال وقتی شما یک ماشین لباسشویی 7 کیلویی ال جی خریده باشید که در گوشه مشخصی از آشپزخانه خودنمایی می‌کند، می‌دانید که این فضا کاملا مربوط به محل طبخ و غذاست.

 

4. دیوارها را به رنگ‌های متفاوتی دربیاورید

در بسیاری از مواقع که خانه‌ای را خریداری و یا اجاره می‌کنید متوجه می‌شوید که با وجود آشپزخانه اپن، همه دیوارها به یک شکل رنگ شده‌اند، راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها. اما شما برای اینکه جداسازی این دو فضا بهتر انجام شود، می‌توانید از ترکیب‌های رنگی مختلفی برای این دو بخش استفاده کنید تا محدوده‌های آن دو را جدا کنید. رنگ متضادی برای یکی از فضاها انتخاب کنید و تمام آن را رنگ کنید. 

 

5. از ‌بافت‌های متنوع برای ترکیب دیوار استفاده کنید

فضای آشپزخانه و نشیمن را با دیوارهایی که بافت متفاوتی دارند، از همدیگر جدا کنید. برای مثال، می‌توانید از کاشی‌ها و سرامیک‌ها برای دیوار آشپزخانه استفاده کنید و یا از آجرها و سنگ‌ها برای دیوار فضای نشیمن.  

 

یک راه دیگر جداسازی این دو بخش با ایجاد سقف متفاوت است. معمولا برش سقف و استفاده از کناف سقف می‌تواند محیط آشپزخانه را از نشیمن جدا کند.

 

6. از کفپوش‌های مختلف بین فضاها استفاده کنید

طراحی مدرن خانه,آشنایی با انواع پارتیشن,پارتیشن هایی برای جدا کردن آشپزخانه و نشیمن

استفاده از کفپوش‌های مختلف بین فضاها

 

اگر از جهت تامین بودجه مشکلی ندارید، از کفپوش‌های متفاوت دو رنگ استفاده کنید. همچنین پهن کردن فرش در کنار مبلمان به ایجاد کفپوش متفاوت نسبت به آشپزخانه کمک می‌کند و در عین حال گرمای بیشتری به محیط می‌بخشد. 

 

7. از دیوارهای شیشه ای استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های تقسیم دو فضا، نصب یک دیوار شیشه‌ای است. البته دیوار شیشه‌ای یکی از گران‌ترین راه‌حل‌ها است. اما تاثیر خوبی در کاهش انتقال سر و صدا و بوهای تولید شده در حین طبخ غذا در آشپزخانه دارد. 

 

یک راه دیگر در استفاده از دیوارهای شیشه‌ای، تهیه درب‌های شیشه‌ای تاشو است که به‌عنوان جداکننده‌های اتاق نشیمن آشپزخانه با پلان باز استفاده می‌شوند. این درب‌ها تمایز واضحی بین نشیمن و آشپزخانه با پلان باز ایجاد می‌کنند و در عین حال، اجازه انتقال نور طبیعی بین هر دو فضا را هم می‌دهند.

 

8. به فکر ایجاد کنتراست باشید

برای ایجاد طراحی مدرن‌تر، می‌توانید به سراغ پالت‌های رنگی خنثی در هر دو فضا باشید و با مبلمان متضاد تزئین کنید. از کانترها و وسایل تیره در فضای آشپزخانه و از رنگ های سفید و کرم در اتاق نشیمن خود استفاده کنید. اما برای اینکار نیاز به آشنایی با ترکیب رنگ‌ها در فضای خانه دارید. 

 

9. از پارتیشن کشویی و یا ستون‌ها استفاده کنید

در بخش‌های قبلی به درب‌های شیشه‌ای اشاره کردیم. راه دیگر استفاده از پارتیشن‌های کشویی است که از متریال چوبی در ساخت آنها استفاده می‌شود. اما این نوع پارتیشن‌ها را فقط مجاز به استفاده در خانه‌هایی هستید که نور کافی در هر دو فضا وجود دارد و این پارتیشن مانع از رسیدن نور نمی‌شود. 

 

در خانه‌های بزرگ‌تر نیز، استفاده از ستون‌های‌ آجری راه‌حلی عالی برای ایجاد پارتیشن بین فضای نشیمن و آشپزخانه و بدون مسدود کردن کامل جریان نور و تهویه بین فضاها است. اما ناامید نشوید، از این ستون‌ها می‌توانید در آپارتمان‌های کوچک نیز استفاده کنید، به شرط انکه مدل‌های نازک‌تر را انتخاب کنید. 

 

خواندن
راهنمای خرید کابین دوش

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

هوشمندی در خدمت آسایش؛ معرفی شیرآلات هوشمند مدرن

مجموعه: دکوراسیون و چیدمان ویژگی شیرهای هوشمند   تکنولوژی روز در خدمت آبرسانی ، همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *