سلما و شب‌های مد دلچه گابانا در عربستان

سلما و شب‌های مد دلچه گابانا در عربستان،اخبار مد و ستاره ها،خبرهای مد و ستاره ها

یکی از محافظه‌کارترین کشورهای اسلامی اخیراً درهایش را به روی دنیای هنر و سرگرمی گشوده و خانه مد دولچه و گابانا از اولین‌هاست که قدم از این در گشوده به داخل می‌گذارد.

به گزارش بهارنیوز، ده‌ها مدل شب گذشته “۲۶ ژانویه” از فرودگاه جده عازم شهر تاریخی العلا شدند تا هرکدام قطعه‌ای از مجموعه مد والای دولچه گابانا را بپوشند و در بزرگ‌ترین سالن آینه دنیا آن را نمایش دهند.  تنها سه سال از اولین هفته مد در عربستان سعودی می‌گذرد؛ رویدادی که در سال ۲۰۱۸ در ریاض به‌صورت خصوصی و تنها با حضور زنان و در غیاب دوربین‌های عکاسی برگزار شد.

 

پس از چندین رویداد محلی و حضور محدود نمایندگان خوش‌پوشی در عربستان، حالا خانه مد ایتالیایی، برای نمایش یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری سالانه خود، شهر تاریخی العلا در این کشور را برای معرفی مجموعه جدید مد والای خود برگزیده است. سما هادزی عثمانویچ، مدل مسلمان اهل بوسنی، یکی از دخترهایی است که در عربستان سعودی همراه با دولچه و گابانا بخشی از تاریخ مد را رقم می‌زنند.

 

عثمانویچ به گفته خودش از ۱۷ سالگی کار حرفه‌ای خود را به‌عنوان مدل و نمایش‌دهنده لباس‌ها با خانه‌های مد آغاز کرد. او پیش‌ازاین هم در قدم روی پاییز و زمستان ۲۰۲۰/۲۰۲۱ همراه با این خانه مد ایتالیایی بوده است؛ اما این بار مقصد و میزبان مد والای دولچه و گابانا عربستان سعودی است.

 

برای عثمانویچ که عضو جامعه مسلمانان بوسنیایی است زندگی در یک خانواده مسلمان مانعی برای فعالیت‌های شغلی‌اش نیست. او با اشاره به وطن خود، بوسنی و هرزگوین و رشد در خانواده و محیط مسلمان در سارایوو گفت: «سارایوو که یک شهر چند فرهنگی است، در یک محله هم مسجد داریم هم کلیسا و این‌ها همیشه باهم هستند. او از سفر به عربستان به‌عنوان «چیزی که تمام عمر آن را به خاطر خواهد داشت» یاد گرد و گفت: «این رویداد ازنظر فرهنگی تکان‌دهنده است. کسی از ما نخواست که حجاب داشته باشیم. من عادت ندارم حجاب داشته باشم اما در رویدادهای مذهبی و برای رفتن به مسجد سرم می‌کنم. اینجا هم بااینکه اجباری وجود نداشت به نشانه احترام به میزبان و فرهنگ مردم انتخاب کردیم که شال سرمان باشد»

 

سلما و شب‌های مد دلچه گابانا در عربستان،اخبار مد و ستاره ها،خبرهای مد و ستاره ها

او که سابقه همکاری با خانه‌های مد سطح بالا را دارد گفت: «دیدن فرایندی که منجر به معرفی یک لباس جدید می‌شود خارق‌العاده است. اینکه چطور طوفانی از ایده‌ها به یک خلق یک اثر هنری می‌رسد و نتیجه را در نمایش روی صحنه می‌بینیم.» 

 

نتیجه تلاش و کار طراحان، خیاط‌ها و گروه بزرگ تولیدکننده لباس‌های مد والا دولچه و گابانا را امروز در چشم‌انداز صحرای عربستان در العلا خواهیم دید. العلا منطقه‌ای تاریخی با بیش از ۱۰۰ «گورپشته» و واحه‌ای از بالغ بر ۲٫۳ میلیون نخل خرما که بین شهر مدینه و تبوک و در ۲۰۰ کیلومتری دریای سرخ واقع شده است. این مقبره‌ها در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان اولین میراث جهانی یونسکو عربستان سعودی ثبت شدند.

 

 

خواندن
«اشتن گورکانی» مدل معروف ایرانی-آمریکایی پس از عمل جراحی زیبایی درگذشت

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

برگزاری فشن شو برای نخستین بار در اهرام ‘جیزه’ مصر/ تصاویر

مجموعه: اخبار مد و ستاره ها اهرام جیزه در نزدیکی قاهره پایتخت مصر روز شنبه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *