انفعال شورای امنیت، رژیم اسرائیل را به ادامه جنایات علیه فلسطینی ها تشویق کرده است

[ad_1]

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نشست روز دوشنبه شورای امنیت از سکوت و انفعال شورای امنیت در قبال جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی گفت: ادامه مواضع فعلی شورای امنیت تنها رژیم اسرائیل را به ادامه اشغالگری و جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین تشویق و ترغیب کرده است.

وی گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین کاملاً مستند و بلامنازع است. طبق قوانین بین المللی، این جنایات جنایات جنگی تلقی می شوند و عاملان چنین جنایاتی باید بدون تأخیر بیشتر به دست عدالت سپرده شوند. شورای امنیت باید به تعهدات خود بر اساس منشور حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل کند و با تمام ابزارهای قانونی که در اختیار دارد، مسئولیت اسرائیل را بخواهد. شورای امنیت همچنین باید تضمین کند که جنایات جنگی نادیده گرفته نمی شود.

روانچی در خصوص جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین گفت: با ادامه سیاست های نژادپرستانه و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بدون هیچ پاسخی از سوی این رژیم، اوضاع در سرزمین های اشغالی فلسطین بدتر شده است.

خواندن
وزیر دفاع روسیه وارد هند شد

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل جنایات خود را در مقابل چشمان جامعه جهانی مرتکب شده و به خوبی می داند که هیچ عواقبی نخواهد داشت.

نماینده دائم کشورمان در خصوص تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوزات اخیر نیروهای اشغالگر و افراط گرایان اسرائیل به مسجد الاقصی را در ماه مبارک نقض کرد. ماه رمضان ، احساسات مسلمانان جهان را برانگیخت، به شدت محکوم می کند.
وی گفت: در حملات اخیر نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی بیش از 200 فلسطینی مجروح و صدها نفر بازداشت شده اند.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد نسبت به عواقب هرگونه هتک حرمت به مقدسات مسلمانان هشدار داد و گفت: هرگونه هتک حرمت به مقدسات مسلمانان و تعقیب عواطف مسلمانان در سراسر جهان مکروه است و نباید آن را تحمل کرد.

وی افزود: روند نگران کننده کنونی نیاز به رسیدگی فوری و جدی دارد. برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه با پیامدهای گسترده، باید از وضعیت تاریخی و حقوقی این مکان مقدس مطابق با قوانین بین المللی محافظت شود. ما از جامعه جهانی می خواهیم که اقدامات احتیاطی لازم را برای حفاظت از مسجد الاقصی از جمله میراث فرهنگی آن در برابر حملات نیروهای اشغالگر اسرائیلی و شهرک نشینان افراطی اتخاذ کند.

خواندن
غنی سازی 60 درصدی غربی ها را پای میز مذاکره آورد

بر اساس گزارش های سازمان ملل، نماینده دائم ایران در ایران گفت: گزارش های سازمان ملل نشان می دهد که رژیم اسرائیل در سه ماه اول سال 2022 سیاست های ظالمانه و توسعه طلبانه و فعالیت های جنایتکارانه غیرقانونی را در سرزمین های اشغالی فلسطین دنبال کرده و باعث کشتار مردم بی گناه از جمله زنان و کودکان شده است. مصادره، مصادره و تخریب اموال مردم فلسطین و تخلیه منازل آنان به زور ادامه دارد. علاوه بر این، محاصره غیرانسانی غزه به عنوان مجازات دسته جمعی علیه مردم بی گناه غزه ادامه دارد. این جنایت علیه بشریت نقض کلیه قوانین و موازین بین المللی و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

روانچی همچنین به فعالیت های بی ثبات کننده اسرائیل در منطقه اشاره کرد و گفت: رژیم اسرائیل با تهدید آشکار به استفاده از زور علیه سایر کشورهای منطقه، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را نقض می کند. خود منطقه همچنان یک تهدید واقعی برای صلح و امنیت در منطقه است.

خواندن
چند نوع دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد وجود دارد؟

نماینده ایران گفت: مناقشه فلسطین تنها در صورتی حل می شود که اشغالگری پایان یابد و حقوق مسلم مردم فلسطین به طور کامل به رسمیت شناخته و حمایت شود و حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین های اشغالی بازگردانده شود.

در نهایت سفیر و نماینده دائم کشورمان در جلسه فوق در پاسخ به اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی علیه ایران اظهار داشت که نماینده رژیم اسرائیل امروز با دروغ و توهین به رئیس شورای امنیت ادعاهای کذب علیه کشورم مطرح کرده است. . این ادعاهای بی اساس صرفاً برای انحراف توجه از ادامه تجاوزات رژیم اسرائیل به فلسطین و کشورهای منطقه مطرح می شود. این اقدامی بیهوده است زیرا جامعه جهانی به خوبی از دروغ و فریب اسرائیل آگاه است.
انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *