تحقیقات هسته ای سریعتر تجاری می شود

[ad_1]

معاون پژوهشی، فناوری و آموزش پژوهشکده استفاده از تشعشعات در خصوص تجاری سازی تحقیقات پژوهشگران صنعت هسته ای گفت: تجاری سازی تحقیقات هسته ای امری ضروری است و با سیاست جدید پژوهشگاه علوم و فناوری هسته ای، تحقیقات انجام می شود. تجاری تر خواهد شد.”

به گزارش ایسنا، دکتر کاشیان در گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به جایگاه ایران در استفاده از فناوری هسته‌ای و برداشتن گام‌های مهم در حوزه‌های مختلف انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، گفت: بسیار خوشحالم که می‌گویم امروز کشور ما در موقعیت بسیار خوبی برای بهره‌مندی از حوزه‌های هسته‌ای قرار دارد. ” فن آوری های مختلف یک هسته دارند و ما موفق شده ایم به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنیم.

وی افزود: در کاربردهای پرتو، بهداشت و پزشکی، صنعت، استفاده از شتاب دهنده ها، فوتونیک و فناوری کوانتومی، پلاسما، همجوشی هسته ای و همچنین چرخه سوخت هسته ای به موفقیت های ارزنده ای دست یافته ایم. امروزه در زمینه رادیوداروها به همراه کشورهای پیشرفته تحقیقات لازم را انجام داده و طبق روال بالینی در اختیار بیماران قرار می دهیم. اکنون بیماران خارج از کشور برای مراجعه به مراکز درمانی در ایران و بهره مندی از رادیوداروهای ما مراجعه می کنند.

خواندن
ارزیابی نتایج لیزر موهای صورت و بدن

یکی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری هسته ای در خصوص حرکت سریع دانشمندان ایرانی در تولید رادیوداروها گفت: تلاش همکاران ما در سازمان انرژی اتمی ایران منجر به خنثی شدن تحریم های سرکوبگرانه در حوزه سلامت و بهداشت شده است. پزشکی.” همانطور که می دانید ما نمی توانستیم تجهیزات پزشکی و مواد اولیه وارد کنیم و این گونه اقدامات کاملا غیرانسانی بود. متاسفانه برخی از این رادیوداروها کاملا محافظت شده و توسط چند شرکت خاص تولید می شوند. این رادیوداروها در اختیار ما قرار نمی‌گرفت یا گاهی با قیمت‌های بسیار بالا به دست ما می‌رسید.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت های تابعه آن وارد عرصه تولید و خودکفایی رادیوداروها شده اند و امروز از سنتز مواد دارویی کارآمد تا تولید رادیوایزوتوپ و تبدیل آن به رادیودارو به خودکفایی رسیده ایم. رادیوداروها.» رادیوداروهایی که آزمایشات لازم را گذرانده و با بومی سازی در سطح جامعه بسیار کاربردی و مؤثر هستند.

معاون پژوهشی پژوهشکده تحقیقات استفاده از تشعشعات گفت: سال گذشته سازمان انرژی اتمی ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سیستم تابش خون تنها تولید دو کشور رونمایی کرد. ساخت سیستم های سنجش و تابش و استفاده شد. با توجه به تحریم ها، این سامانه قابل واردات به کشور ما نبود. اما اکنون محققان ایرانی با کمک دانشمندان هسته‌ای سیستم تابش خون را بومی‌سازی کرده و آماده استفاده است.

خواندن
یخچال پرده هوا دیکتاش کومبی (3)

وی در مورد سنسورهای اصلی و خودکفایی این سنسورها گفت: «پیش از این از سیستم‌های لایروبی کف استفاده می‌شد، اما ما توانستیم چنین سیستم‌هایی را بومی‌سازی و بسازیم. همه این دستاوردهایی که عرض می کنم در واقع تجاری سازی شده است و انشالله تجاری سازی محصولات هسته ای با مشارکت مرکز مسابقه در سازمان انرژی اتمی ایران سرعت بیشتری خواهد گرفت.

یکی از اعضای هیأت علمی این مؤسسه درباره مأموریت و فعالیت های مرکز فناوری و نوآوری رسا گفت: در حال حاضر مرکز راسا در حدود 60 مرکز فناوری فعالیت و تحقیق می کند که همگی حاصل سال ها پژوهشی است که توسط پژوهشکده سازماندهی شده است. برای علوم و فناوری هسته ای؛ تجاری‌سازی تحقیقات هسته‌ای ضروری است سیاست‌های جدید پژوهشگاه علوم و فناوری‌های هسته‌ای، تحقیقات دانشجویان و پژوهشگران را با سرعت بیشتری در مسیر تجاری‌سازی قرار دهد.

کاشیان ادامه داد: یکی دیگر از افتخارات ما در حوزه کشاورزی هسته‌ای است؛ ما تعداد زیادی بذر را با روش‌های جدید اصلاح کردیم و توانستیم در مبارزه با آفات گام‌های موثری برداریم، مشکل مبارزه با آفات با تکنیک‌های هسته‌ای به مشکل مگس های مدیترانه ای اما اکنون با سرکوب هسته ای این مشکل حل شده و با حمایت رئیس سازمان انرژی اتمی اکثر باغات مرکبات ایران این آفت را از این طریق کنترل می کنند.

خواندن
ناگفته‌های ضرغامی از سیاست تا سینما و صداوسیما

وی در پایان با توجه به تحریم‌های علمی کشورهای مختلف علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، گفت: با عزم تک تک دانشمندان ایرانی در زمینه‌های مختلف فناوری صلح‌آمیز، تلاش کرده‌ایم به قله‌های بلند دست پیدا کنیم و این مهم را تسریع کنیم. از سوی دیگر، با افزایش تعداد و تعریف پروژه‌های فنی و مشترک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، می‌توانیم در خط مقدم دستیابی به فناوری‌های جدید باشیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس روی ویندوز 10 با استفاده از هایپر وی زومیت

این به این دلیل است که در نصب یک سیستم عامل ممکن است فایلهای شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *