بحران گرد و غبار یک مشکل بین المللی است

[ad_1]

ایسنا/ اصفهان نماینده مردم سمیروما در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران ریزگردها فقط مربوط به ایران نیست و یک معضل بین المللی است و نیاز به برنامه ریزی منظم، بلندمدت و تخصصی دارد تا بتوان این بحران را مدیریت کرد.

اصغر سلیمی در گفت وگو با ایسنا درباره بحران ریزگردها اظهار کرد: بحران ریزگردها دلایل مختلفی دارد و با توجه به اینکه در منطقه نیمه خشک و شرایط نامناسب در کشورهای همسایه مانند افغانستان و عراق هستیم، نیاز به یک طرح منطقه ای بحران گرد و غبار داریم. ” از سوی دیگر ترکیه بر روی رودخانه های دجله و فرات سدهایی ساخته و باعث خشک شدن تالاب های عراق شده است.

وی افزود: این وضعیت منجر به وخامت شرایط طبیعی و افزایش ریزگردها و افزایش بحران گرد و غبار شده است بنابراین باید در بحث کاشت و مالچ پاشی در شهرهای مختلف کشور جدیت بیشتری داشت.

سخنگوی مردم سمیرم در مجلس گفت: به هر حال بحران ریزگردها فقط مربوط به ایران نیست و یک معضل بین المللی است و نیازمند برنامه ریزی منظم، بلندمدت و تخصصی برای مدیریت این بحران است. “

خواندن
انتصاب حجت الاسلام سید سعید حسینی به امامت جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان

سلیمی افزود: وضعیت استان اصفهان از نظر ریزگردها و ته نشین شدن خاک وخیم است و این شهر توجه ویژه بیشتری می خواهد که زندگی را در این شهر بسیار سخت کرده و بیماری های خطرناکی را ایجاد می کند که مبتلایان به بیماری های زمینه ای را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: همه کشورها باید برای بحران ریزگردها برنامه داشته باشند و راه حل عاجل برای حل این معضل وجود ندارد. خشکسالی مانع از رشد گیاهان شد و این خشکسالی های پی در پی گریبانگیر کشور شد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *