پیام قاطع تهران به بغداد / پاسخ به هتک حرمت قرآن / تبریک روز ارتش

[ad_1]

روابط ایران و عراق / هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد / توهین به مهدی طارمی / روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و … از پربازدیدترین و به روزترین موضوعات سرمقاله سیاسی ایسنا بود که مشروح آن به شرح زیر است.

ایسنا گزارش داد که پیام قاطع تهران به بغداد در پی داشت سفر اخیر وزیر خارجه عراق به ایران او در صدر اخبار محبوب امروز بود.

چهارشنبه گذشته 24 فروردین ماه، فواد حسین به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به تهران سفر کرد.این اولین سفر یک هیئت عراقی به ایران پس از حمله موشکی سپاه به اربیل بود.روابط عمیق، راهبردی و ممتاز ایران با عراق. صراحتاً به مقامات بغداد پیام داده اند که به هیچ وجه اجازه نخواهند داد صهیونیست ها امنیت منطقه و ایران را از طریق هیچ کشوری از جمله عراق تهدید کنند.

یکی دیگر از خبرهای مهم امروز هتک حرمت به قرآن کریم در یکی از شهرهای سوئد بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سوزاندن کلام الله مجید در شهر لینک سوئد توسط یک عنصر نژادپرست و تندرو دانمارکی را به بهانه آزادی بیان تحت نظارت پلیس دانمارک به شدت محکوم کرد و افزود: تکرار عمدی این توهین در بین مسلمانان ماه مبارک رمضان در بیان سوئد و باید توسط همه معتقدان به همزیستی و گفتگوی ادیان محکوم شود.

خواندن
چگونه پس از رنگ و مش از موها مراقبت کنیم؟

در این رابطه احمد معصومی فر سفیر کشورمان در سوئد وی در توئیتی نوشت: سوزاندن قرآن در ماه مبارک رمضان نمونه بارز اسلام ستیزی نژادپرستانه است. اروپا وارث پدیده شوم نسل کشی و فاشیسم است. عجیب است که این تجربیات تلخ تاریخی آموخته نشده است و همچنان از بیان همان ایدئولوژی نفرت حمایت می کند.

امروز هم سفیر ایران در پرتغال او به سایت باشگاه اسپورتینگ پاسخ داد که باعث رنجش طارمی و ایرانی ها شد.

مرتضی دامن پاک جامی در همین رابطه در صفحه توئیتر خود نوشت: جادوی پارسی ها نه در سیرک، بلکه به صورت هت تریک در یک مسابقه فوتبال است. این هنر همان “شاهزاده ایرانی” است که با گل های زیادی همراه است!

اسپورتینگ لیسبون اخیرا در بیانیه ای به مصاف طارمی رفته و او را یک مار جذاب توصیف کرده است.

نظرات محمد باقر قالیباف سخنان وی پیش از دستور وی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نیز حواشی بسیاری داشت.

رئیس جمهور با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری تاکید کرد: حفظ رضای خداوند در کار، پرهیز از رفتار نمایشی، دوری از غرور و انفعال و استفاده از فرصت بر عهده همه کارمندان است، اما نمایندگان مجلس معتقدند این دستورالعمل ها باید ارائه شود. از آنجایی که نمایندگان بسیاری از نقاط کشور در نزد مردم نزدیکترین مصداق مسئولان کشوری هستند و عملکرد درست و نادرست نماینده نقش موثری در اعتماد به مردم در کل نظام خواهد داشت. .

خواندن
همه چیز درمورد مبدل حرارتی صفحه ای جوشی آلفالاوال

وی همچنین با توجه به وضعیت تورمی که مسئولان اجرایی باید در نظر داشته باشند، تاکید کرد: تورم اقلام اصلی بقا و رفاه مردم نکته مهمی است و درست است که تورم به دلیل قبلی ریشه در تورم دارد. دولت ها دستگاه های ذی صلاح در کنترل قیمت ها هستند و امیدوارم تلاش 24 ساعته آنها برای مهار تورم هر چه زودتر حل شود و نگرانی مردم برای امرار معاش آرام شود.

روی لبه روز ارتشفرماندهان و کارکنان نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران با زیارت مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، بیعت خود را با آرمان های امام راحل اعاده کردند.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به مناسبت 29 فروردین، روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی دلاور پیامی صادر کرد و در آن نوشت: به هر تهدیدی با بالاترین سطح توان پاسخ خواهیم داد.

به همین مناسبت سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح وی در بیانیه‌ای گفت: بر اساس «اعلامیه گام دوم انقلاب»، نیروهای مسلح با پیروی از طرح «تقویت» بر اساس منویات رهبری، سریع‌تر از گذشته پیشروی می‌کنند.

خواندن
چرا هیچ کس درباره ورق سربی نازک صحبت نمی کند و امروز چه کاری باید انجام دهید

پیام های دیگر روز ارتش را می توانید از لینک های زیر دنبال کنید.

ارتش به سنگر واقعی انقلاب اسلامی تبدیل شد

ارتش به یک عامل بازدارنده در برابر تهدیدات کشور مبنی بر سلطه تبدیل شده است

توانمندی های نظامی ایران برای اهداف منطقه ای نیروهای مسلط بن بست ایجاد کرده است

روز ارتش و گرامیداشت حماسه آفرینی های ارتش را به سردار سرتیپ صباحی فرد تبریک می گوییم.

***

گزارشگر ایسنا نیز حضور داشت 01 پادگان او در طول سال به بیش از 5000 سرباز تازه کار آموزش نظامی اولیه ارائه می کند و با تعدادی از مقامات پادگان صحبت کرده است که بیشتر آن صبح امروز گزارش شد.

مرکز آموزشی شهدای نظامی (نزاجا) یا مرکز 01 نام یکی از پادگان های آموزشی نظامی واقع در تقاطع بلوار هجرت و بزرگراه بسیج در شرق تهران است. این مرکز همواره از سوی ارتش به عنوان پرچمدار اردوگاه های آموزشی نظامی اعلام شده و توجه ویژه ای از سوی فرماندهان عالی رتبه ارتش به آن می شود.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی 28. فروردین 1401 اینجا بخوانید و تماشا کنید.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *