مبدل های حرارتی BHE

مبدل های حرارتی BHE
مبدل حرارتی صفحه ای پلیت , پلیت مبدل حرارتی صفحه ای, خرید مبدل حرارتی صفحه ای, مبدل حرارتی صفحه ایی, مبدل حرارتی صفحه ای جوشی, خرید مبدل صفحه ای, مبدل صفحه ای حرارتی, مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار, مبدل های حرارتی صفحه ای پره دار, مبدل های حرارتی صفحه ای

در این نوع از مبدل ها تمیز کردن لوله آسان است. سمت لوله بدلیل شکل انحنای u نمی تواند با وسایل مکانیکی تمیز شود.

مبدل های پوسته لوله ای با دسته لوله u شکل دارای کمترین هزینه ساخت می باشد. میزان ظرفیت حرارتی ذکر شده در جداول برای شرایط کاری آب به آب است لذا در محاسبه میزان ظرفیت مبدل حرارتی صفحه ای هپاکو جهت کاربرد در سیستم اویل کولر Oil Cooler (خنک کاری روغن) این میزان ظرفیت ۵ تا ۱۰ برابر کمتر میشود، چراکه ضریب انتقال حرارت روغن به نسبت آب پایین تر است.

وزن کم ، طراحی ساده، افت حرارتی پایین، ضریب انتقال حرارت و راندمان حرارتی بالا از مزایای اصلی این مبدل ها به شمار می رود. Th is c onte᠎nt h​as been  done  wi th the help ᠎of GSA Content G en erat᠎or DE MO.

اهداف اصلی طراحی در این مبدل ها در نظر گرفتن انبساط گرمایی پوسته و لوله ها و تمیز کردن آسانتر مجموعه و هزینه کم در روش ساخت و تولید آنها نسبت به سایرین می باشد.

این نوع از مبدل ها در سطح اصلی صفحه یا لوله دارای پره هایی هستند که منجر به افزایش سطح انتقال حرارت می شود.

این نوع مبدلهای حرارتی از گذرگاه های “ساندویچ” شکلی استفاده می کنند و دارای پره برای افزایش کارایی واحد میباشند.

برای راه اندازی و استفاده بهتر از این پکیج ها لازم است آموزش های لازم برای کار با آن را بدانیم و محل مناسبی را برای نصب آن انتخاب کنیم.

برای نصب و راه اندازی مبدلهای حرارتی، وجود یک شیر یکطرفه و دو عدد صافی (فیلتر) و همچنین یک سخت گیر خطی(مغناطیسی، الکترونیکی و …) ضروری است که در صورت عدم وجود ملزومات فوق در پروژه نسبت به سفارش خرید این محصولات جانبی ، متناسب با سایز لوله اقدام فرمایید.

در هنگام نصب و بهره برداری از مبدل های حرارتی صفحه ای hepaco از یک عدد شیر یک طرفه و دو عدد صافی (فیلتر) استفاده می شود، پس اگر ملزومات ذکر شده موجود نباشند، توصیه می شود هنگام خرید مبدل حرارتی، با در نظر گرفتن سایز لوله های ورودی و خروجی نسبت به سفارش و خرید این تجهیزات جانبی و ضروری اقدام فرمایید.

این پرهها ممکن است عمود بر محور لولهها، مارپیچ نسبت به محور و یا در امتداد محور لولهها باشند. معمولا در این شرایط سیالات دارای دمایی متفاوت نسبت به یکدیگر هستند.

در نتیجه در مواردی که محدودیت فضا وجود دارد گزینه ی مناسبی به حساب می آید. هرچند که در اغلب مبدل های گرمایی بین دو محیط تبادل گرما انجام می شود ولی وسایلی نیز وجود دارند که در آن انتقال جرم نیز صورت می گیرد.

این انتقال در هر مبدلی با توجه بر درجه حرارت سیال ها، به سه روش انجام می گیرد که شامل موارد زیر می شود.

توسعه دیگری که در زمینه مبدل های حرارتی پوسته و لوله انجام شده است استفاده از مبدل های حرارتی با لوله های پیچشی می باشد.

جهت سرویس و اسید شویی مبدل حرارتی صفحه ای هپاکو، نصب شیر فلکه و مهره ماسوره روی تمامی لوله های ورودی و خروجی از مبدل الزامی می باشد.

خواندن
دشمن از اتحاد ارتش و سپاه ترسیده و عصبانی است

در این مورد تمیز کاری لوله بصورت مکانیکی بسیار آسان است.طرحهای متعددی فراهم آمده که به صفحه لوله ها امکان دهند تا شناور باشند.

از میان این نوع از لوله ها، لوله پلی اتیلن تک جداره ، از جمله مجاری ای هستند که توانسته اند در رنج فشاری بین 2 تا 40 بار مقاومت و دوام خوبی از خود نشان دهند.

Th is art᠎ic le h as be en written  by GSA Content Gener ator DEMO.

ولی به طور کلی به دو نوع مبدل های لوله ای و مبدل های هسته ای تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی بیشتر آن ها می پردازیم.

شرکت سازنده با توجه به محصول و تعداد صفحات، یک طول مشخص را برای مجموعه­ ی صفحات تعیین می کند که سفت بستن سیستم با توجه با آن باید صورت گیرد.

برای خرید این دستگاه، باید به نکاتی همچون نوع استخر، روباز و یا سرپوشیده بودن، خصوصی یا عمومی بودن و میزان اختلاف دما برای افزایش دمای استخر، مدت زمان استفاده و …

زیرا همانطور که عنوان شد، سیال گرم به عنوان منبع گرمایشی مبدلهای گرم بکار می رود و با انتقال دادن گرمای خود به سیال دیگر، موجب گرم شدن آن سایل میگردد.

مبدل حرارتی یا مبادله کن گرمایی وسیله ای است که در آن تبادل حرارت بین دو سیال یا منبع سرد و گرم صورت می گیرد و هدف از بکارگیری این تکنولوژی خنک کردن یا گرم کردن یک سیال به کمک سیال دیگر، دفع حرارت به محیط و یا خنک کردن و گرم کردن یک فضاست.

مبدل حرارتی، یکی از تجهیزاتی است که جهت انتقال بهینه از یک محیط، به محیط دیگر، مورد استفاده قرار می گیرد.

این مبدل ها دارای دو مدار گرایش هستند که در یک سمت، دیگ بخار و در سمت دیگر، آب استخر در حال گردش هستند.

دستگاه مبدل حرارتی یکی از مهمترین تجهیزات در موتورخانه دیگ بخار می باشد که در انواع مختلف تولید و ارائه می گردند.

این مبدل ها بصورت وسیعی بعنوان خنک کن های روغن و چگالنده ها و پیش گرمکن ها در نیروگاه و به عنوان مولدهای بخار در نیروگاه های هسته ای و در کاربردهای صنایع فرآیندی و شیمیایی استفاده می شود.

لبههای یک کانال در هر دو انتهای میدل به صورت کاملا آب بندی شده جوش داده میشود. این نوع مبدلها در ظرفیتها و ابعاد و اشکال مختلف ساخته میشوند و بسته به نوع و محل مصرف از مواد مختلفی از جمله فولاد کربن دار، فولادهای آلیاژی، فولاد ضد زنگ، تیتانیوم، مونل و غیره در ساخت آنها استفاده میشود.

استفاده های دیگری نیز از مبدل های حرارتی صفحه ای در صنعت ساختمان میشود. پوسته به صفحه لوله جوش خورده و به سمت بیرونی دسته لوله برای تمیز کاری دسترسی وجود ندارد.

بسته به دما و نوع سیالها جنس واشر تغییر میکند. جنس لوله ها غالبا از برنج، آلیاژ نیکل، فولاد، مس، آلومینیوم می باشد.

تقسیم می شوند. از دیگر موارد تاثیر گذار بر قیمت ها جنس لوله ها و صفحات است که بر اساس نوع کاربرد، فشار، دما و شرایط مشخص می شود.

کاربرد این مبدل گرمایی در صنعت کمتر است و بیشتر برای موارد آزمایشگاهی و پژوهشی مورد استفاده قرار می گیرند.

از نمونه کاربرد های مبدل ها نوع پوسته و لوله و نوع صفحه ای میتوان به تقطیر حلال ها و مخلوط های چند ماده ای، خنک کاری و گرمادهی راکتورها و نگهدارنده محصولات، به عنوان کولر هیدروکربن ها، خنک کاری مدارات آب، بازیافت حرارت در فرآیندهای پتروشیمی مانند بازیافت حرارت بنزن، به عنوان کندانسور و اواپراتور، گرمکن گاز طبیعی (قبل یا بعد از انبساط)، گرم کردن سوخت ها برای کاهش ویسکوزیته آنها، تولید آب داغ به عنوان گرمکن آب تغذیه بویلر،گرم کننده نفت خام و گاز ترش، پیش گرمکن آب، خنک کاری آن و خنک کاری محصول مایع در فرآیند متانول، خنک کاری سدیم هیدروکسید، پیش گرمکن نفت در فرآیند اتیلن و هر بخشی از صنعت پتروشیمی، نفت و گاز که به انتقال گرما در آن نیاز باشد، اشاره نمود.

خواندن
6 دسته مهم از انواع مکمل‌های بدنسازی

بیشتر این رشد در روند به کارگیری مبدل حرارتی صفحه ای مدیون نیاز به صرفه جویی انرژی در اواخر قرن بیستم است.

زیرا فقط به یک صفحه لوله نیاز است. به دلیل آشفتگی بالای جریان، رسوبات کمتری در مجاری باقی می ماند در نتیجه این مبدل ها نیاز کمتری به باز شدن و تمیز شدن دارند.

این نوع مبدل ها از صفحه های نازک و موج داری که به یکدیگر فشرده شده اند نشکیل می شوند.

عوامل بسیار زیادی در تعین قیمت این محصول تاثیر گذار هستند، مدل های مختلف مانند مبدل پوسته و لوله، مبدل هوا خنک، مبدل حرارتی صفحه که خود دارای انواع متفاوتی همچون مبدل های حراتی، مبدل های کندانسور، اپراتور ها و …

مبدل هایی که امروزه در بازار تاسیسات جهت گرمایش استخر عرضه می شوند به دو صورت مبدل حرارتی تمام استیل و پوسته لوله مسی می باشد.

در هنگام خرید مبدل باید علاوه بر محاسبه ظرفیت، سطح حرارتی، نوع مبدل ، ابعاد و جنس، موضوع افت فشار نیز مورد بررسی قرار گیرد، زیرا باتوجه به میزان افت فشار در مبدل و نیز در خط انتقال سیال، می توان پمپ سیرکولاتور مناسب را تعیین کرد.

جهت خرید داکت اسپلیت یا خرید فن کویل یا اگر نیازمند به خرید پمپ آب خانگی هستید میتوانید بهترین محصولات را در سایت تاسیسات دات کام با بهترین قیمت مشاهده نمایید.

هیچگونه آسیبی به دستگاه های صنعتی (ناشی از داغی آب صنعتی) وارد نشود. در بعضی از موارد، لازم است وزن و حجم مبدل کم باشد، ولی بازدهی بالایی داشته باشد.

مبدل های صفحه ای بصورت ویژه ای فشرده هستند و در نرخ انتقال حرارت حرارت مشابه فضای محدودتری در مقایسه با مبدل های لوله دارد ضمن اینکه حجم کم و وزن کمتر و به طبع آن هزینه های کمتر در ساخت و بهره برداری و نگهداری را به همراه دارد.

مبدل های صفحه ای معمولا به جریان سیال با فشار پایین تر از bar25 و دمای کمتر از حدود 250درجه سانتیگراد محدود می شوند.

به کار برده می شوند. در این مدل جریان های سیال، از میان صفحات نازک عبور می کنند. در واقع مبدل حرارتی، وسیله ای است برای منتقل کردن حرارت بین دو یا چند سیال ساخته شده که به واسطه یک دیواره از هم جدا شده اند و هرگز در یکدیگر مخروط نمی شوند.

به همین دلیل است که ارتباط این دو سیستم با یکدیگر بسیار حیاتی و تنگاتنگ است. عامل بعدی که روی قیمت تاثیر گذار است، فشار کاری سیالاتی است که با یکدیگر تبادل حرارت می کنند.

معمولاً در مبدل های گرمایی محیط سرد و گرم در تماس مستقیم با یکدیگر نیستند و توسط یک جدار جامد از هم جدا شده اند.

خواندن
گیج فشار ویکا (Wika) (3)

از مبدل ها، برای گرمایش آب استخر هم استفاده می شود. این مبدل ها معمولا برای گاز-گاز و یا مایع-گاز مورد استفاده قرار می گیرد که کاربرد های وسیعی در صنایع مختلف دارند از جمله کندانسور و اپراتور سیستم های سرد خانه، یازیابی انرژی، صنایع فرآیندی، سیستم های تهویه مطبوع و …

مبدل حرارتی پوسته و لوله (shell & tube heat exchangers) یا در اصطلاح، STHE برای کاربرد های مختلف در اندازه های گوناگون طراحی و ساخته می شوند و پرکاربردترین نوع مبدل های حرارتی هستند که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

برای طراحی حرارتی و هیدرولیکی ، مشخصات ترموفیزیکی زیر برای سیالات مورد نیاز است : ویسکوزیته دینامیکی μ، دانسیتهρ ، حرارت ویژه cp و ضریب هدایت حرارتی k.

البته این تمام کاربرد مبدل حرارتی در پکیج دیواری نیست، چرا که در فصل گرما نیز پکیج دیواری می تواند به کمک مبدل حرارتی آب گرم مورد نیاز ما را فوراً آماده کند.

زیرا در آنها فقط به یک لوله نیاز است. در محیط های که به فشار بیشتری احتیاج است، باید تجهیزات مقاوم تری به کار برد، و در نتیجه قیمت بالاتر می رود.

از این مبدل ها جهت انتفال حرارت از جریانی با دمای بالاتر به جریانی با دمای پایین تر، استفاده می شود.

مبدل های گرمایی لاملا شامل مجموعه کانال های ساخته شده از صفحات فلزی نازک است که به طور موازی جوشکاری شده اند و یا به شکل لاملا (لوله های تخت یا کانال های مستطیلی) می باشند که به صورت طولی در یک پوسته قرار گرفته اند.

یک سیال داخل لوله ها و سیال دیگر در سمت پوسته بصورت متقاطع با لوله ها و یا در طول آن ها جریان دارد.

• اگر یک واشر نشتدار وجود داشته باشد که باعث شود یک سیال با سیال دیگر ترکیب شود، بنابراین پیداکردن صفحهی نشتدار اغلب مشکل میباشد.

شکل زیر شماتیکی از نوع دابل برای hairpin ها میباشد. مزیت مبدل های صفحه ای ، بزرگ بودن سطح انتقال گرما و دسترسی آسان برای پاکسازی سطح آن است.

مبدل صفحه ای چیست؟ مبدل های پوسته-لوله ای از لوله های دایره ای قرار گرفته در یک پوسته استوانه ای ساخته می شوند که لوله ها موازی با پوسته می باشد.

معمولا ابعاد این دسته از مبدل ها در مقایسه با سایر مبدل های لوله ای کمتر است زیرا انتقال حرارت در مسیر های منحنی و پیچ دار بیشتر از مسیر مستقیم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از فروتر وب سایت به بخش باشگاه مشتریان سایت مراجعه کنید. هر کدام از صفحان چهار روزنه دارند که به عنوان ورودی و خروجی جریان عمل می کنند و عبور سیال ها از کانال ها باعث انتقال حرارت میان آن ها می شود.

بواسطه پیچیدگی محاسبات این فرآیندها اغلب با استفاده از برنامه های کامپوتری و نرم افزارهای ویژه محاسبه می شوند. در این شرایط از مبدل های پره دار استفاده می شود.

اگر ضریب انتقال گرما برای سیال عبوری در فضای بین لوله داخلی و خارجی کوچک باشد ، لوله (یا لوله های) داخلی دارای پره های طولی می توانند استفاده شوند.

مبدل ها، بر اساس نحوه ساختمان، ویژگی های هندسی، پیوستگی یا تناوب جریان، درجه حرارت کارکرد، سازوکار منتقل کردن حرارت، آرایش جریان دسته بندی و تعداد سیال دسته بندی می شوند.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *