قیمت اواپراتور صفحه ای

قیمت اواپراتور صفحه ای آلفالاوال
اواپراتور صفحه ای, اواپراتور صفحه ای یخچال, اواپراتور صفحه ای دانفوس, اواپراتور صفحه ای چیست, اواپراتور صفحه ای دو مداره, اواپراتور صفحه ای کوچک, قیمت اواپراتور صفحه ای یخچال, قیمت اواپراتور صفحه ای, انواع اواپراتور صفحه ای, اواپراتور صفحه ای ایرانی, اواپراتور صفحه ای چیلر, خرید اواپراتور صفحه ای, فن اواپراتور

اواپراتور چیست ؟ اواپراتور باعث تبدیل سیال مایع به گاز می شود و به عبارتی می توان گفت همان تبخیر کننده می باشد که این عملیات را با دریافت گرما انجام می دهد .

2. چیلر تراکمی : چیلر تراکمی از سیکل تراکمی تبرید برای خنک کاری استفاده میکند و دارای کمپرسور و کندانسور و شیر انبساط و اواپراتور است و از گاز مبرد فریون مانند R22 ,R134,R410 و یا دیگر انواع گاز مبرداستفاده می کند.

چیلر جذبی، مدار و سیکل کارکردی کاملا متفاوت نسبت به چیلر تراکمی دارد. کندانسور چیلر بطور کلی به دو دسته کندانسور هوایی چیلر – کندانسور آبی چیلر تقسیم می شوند .در کندانسور هوایی چیلر با توجه به شکل کندانسور و براساس کیلو وات مورد نیاز ممکن است کندانسور هوایی چیلر افقی – عمودی – دبلیو – وی شکل باشد ولی آنچه حائز اهمیت است انتخاب درست کندانسورهوایی چیلر با تناژ تبرید با شرایط آب و هوایی محیطی و ارتفاع از سطح دریاست .

لطفاً برای بارگیری الگوی برگه Thermex که زمینه های مورد نیاز برای انتخاب مبدل حرارتی را برجسته می کند ، اینجا کلیک کنید.

در تابلوی مدار، قطعکنندهی مدار برای یخچال را خاموش کنید. واژه مینی چیلر معمولا در ظرفیت های پایین تر از ده تن تبرید اطلاق میشود و مینی چیلرها عمدتا به صورت هوا خنک (با کندانسور هوایی ) ساخته میشود .

مصرف آب چیلر در ساعات اوج گرما در تابستان (هنگام ظهر و بعد از ظهر) در حالت ماکزیمم است و در دماهای معتدل تر (ساعات شب و ابتدای روز) کاهش میابد .

مثلا در برج های هیبریدی مصرف آب نسبت به برج خنک کننده مرطوب به شکل قابل ملاحظه ای کاهش میابد و برج های مرطوب نیز بسته به تکنولوژی ساخت برج مصرف آب متغیری را خواهد داشت .

چیلر Chiller در فرهنگ لغت به معنای خنک کننده است اما در صنعت تاسیسات به دستگاهی گفته می شود که آب در گردش را خنک می کند.

اگر از یک چیلر مرکزی برای سرمایش یک ساختمان استفاده کنیم تسهیم هزینه های انرژی هر واحد به سهولت قابل انجام نیست اما اگر به ازای هر واحد از یک مینی چیلر استفاده کنیم میتوانیم با تفکیک انشعابات برق و آب هر واحد ، سهم هر واحد را مشخص و تفکیک نماییم اما باید توجه نمود که در این حالت مصرف انرژی به صورت کلی نسبت به حالت قبل بیشتر خواهد بود .

با توجه به موارد عنوان شده مصرف آب چیلر را نمیتوان به طور دقیق مشخص کرد اما در یک شرایط تعریف شده استاندارد (دمای مرطوب محیط 76 درجه فارنهایت و دمای ورود و خروج آب به ترتیب 95 و 85 درجه فارنهایت ) مصرف آب چیلر ناشی از تبخیر مابین 0.8 تا 1 درصد آب کندانسور یا به عبارتی دیگر GMP/TON 0.024 تا 0.03 ، تخمین زده میشود .

ورود ذرات درشت به اواپراتور باعث افزایش افت فشار و کاهش راندمان و افزایش امکان یخ زدگی میگردد. مصرف آب چیلر بسته به عواملی مانند ظرفیت و تناژ چیلر و برج خنک کننده ، تکنولوژی ساخت برج های خنک کننده ، نوع مبرد چیلر و فشار و دمای کندانس آن ، درجه حرارت خشک و مرطوب محیط ، میزان رطوبت نسبی محیط و درجه حرارت ورود و خروج آب از برج خنک کننده متغیر است .

خواندن
کمک ۱۸۰ میلیارد تومانی خیران به مراکز نیکوکاری فارس

اواپراتور یا تبخیر کننده دستگاهی است که در آن مایعات، تبخیر می شوند و در صنایع مختلفی کاربرد دارد که ما اینجا در مورد کاربرد آن در صنایع برودتی صحبت خواهیم کرد.

در چیلرهای جذبی ، مجموعه جاذب، مبدل حرارتی، پمپ و ژنراتور با هم ، مبرد (آب) را خنک می کنند.

به غیر از تبخیر آب در برج خنک کننده ، معمولا مقداری آب به صورت قطرات کوچک به همراه هوا از برج خارج میشود .

چطور اواپراتور را از برفک و یخ پاک کنیم؟ استفاده از مینی چیلر در کاربردهای صنعتی بسیار متداول است و اگر نیاز به استفاده از مینی چیلر در دمای زیر صفر باشد حتما باید برای جلوگیری از یخ زدگی تدبیر مناسب اتخاذ شود .

سرد کردن آب برای یک فرآیند صنعتی ، مثلا آب مورد استفاده در صنایع لبنی و غذایی و یا استفاده از آب سرد برای یک دستگاه یا تجهیز صنعتی مانند دستگاه های تزریق پلاستیک یا نقطه جوش و یا تولید آب سرد مورد نیاز برای کاربرد تهویه مطبوع همگی میتواند دلیل و علت استفاده از چیلر باشد .

عمل آن صاف کردن و جذب رطوبت در سیستم است. چهارمین تفاوت چیلر و مینی چیلر را میتوان در تجهیزات جانبی و نحوه نصب آن وهزینه های مرتبط با آن دانست .

Th is post h as ​been cre᠎at ed with G SA Content ​Generator DE MO.

سومین تفاوت چیلر و مینی چیلر را میتوان در سیستم الکتریکی و کنترل ظرفیت آن دانست . چیلر در اصل یک دستگاه آب سرد کن با ظرفیت بالا است که در هر جایی که نیاز به آب سرد با دمای کمتر از محیط داشته باشیم از آن استفاده میکنیم .

اگر نیاز به کاهش دمای آب داشته باشیم ولی دمای آب مورد نیاز بالاتر از دمای محیط باشد میتوانیم به جای استفاده از چیلر از روشهای دیگری مانند مبدلهای هوا خنک یا برج خنک کننده استفاده کنیم .

در نوع جذبی از یک ماده مبرد که عمدتا آب و یک ماده جذب که لیتیوم بروماید می باشد استفاده می شود .

برای تست قطعات الکتریکی و مکانیکی از اهم متر استفاده می شود. در چیلرهای بزرگ استفاده از انواع مختلف کمپرسورهای برودتی ( اعم از کمپرسورهای باز یا بسته و رفت و برگشتی ، اسکرو ، اسکرال ) بسته به سایز دستگاه و سایر الزامات فنی موجود متداول است اما در مینی چیلر ها عمدتا از کمپرسورهای بسته و بیشتر از نوع اسکرال استفاده میشود .

اما در چیلرهای آب خنک که کندانسور آبی و برج خنک کننده دارند مقداری آب در برج خنک کننده تبخیر میشود که صرف فرآیند اخذ گرما از آب در گردش میشود .

مجموع آب ناشی از تبخیر و خروج قطرات (Drift) و سایر اتلافات باید توسط سیستم آب تغذیه برج (Mack up)جبران شود .

1. چیلر جذبی : چیلر جذبی یا ابزربشن بر اساس سیکل تبخیر و تقطیر با مبرد آب و جاذب لیتیوم بروماید عمل میکند و انرژی مصرفی خود را از سوخت های فسیلی دریافت میکند.

در این دستگاه آب گرم ورودی به چیلر حرارت خود را از دست می دهد و خنک می گردد، حرارت به مبرد منتقل می شود و مبرد تبخیر می گردد سپس وارد کمپرسور می گردد تا فشارش افزایش یابد.

در مبدل های پوسته و لوله صفحاتی به نام بافل با فاصله های معین قرار می گیرد تا جریان آب گذرنده از داخل اواپراتور آشفته گردد و انتقال حرارت افزایش پیدا کند.

با توجه به اینکه پره خارجی، تنها سطح بیرونی کویل را تحت تاثیر قرار می دهد افزودن بیش از حد پره ها نه تنها ظرفیت اواپراتور را افزایش نمی دهد، بلکه با محدود نمودن غیر ضروری جریان هوا موجب کاهش آن نیز می گردد.

خواندن
ویدیو / ارز مورد نظر می رود، تب می آید

مثلا برای یک برج خنک کننده به ظرفیت 100 تن تبرید که در شرایط نرمال میزان دبی آب در گردش آن حدود GPM 300 در نظر گرفته میشود ، میزان آب جبرانی را در حدود GPM 4 در نظر میگیرند .

مثلا براي آب، نقطه جوش در فشار 1 اتمسفر برابر 100 درجه سانتيگراد است. در اواپراتور بدلیل وجود خلا نسبی، آب، تبخیر شده و گرمای مورد نیاز تبخیر خود را از لوله ها و کویل آب در گردش هواساز ها و فن کویل ها دریافت میکند و آب سیرکوله شونده را خنک می کند.

حجم مبرد مورد نیاز در صورت استفاده از اواپراتور صفحهای پائینتر است. در سیستمهای تهویه مطبوع چیلر ها به تنهایی قابلیت خنک کاری را ندارند و از دستگاهای فن کویل و هواساز برای تامین هوای خنک استفاده می شود.

برنامه ها برای وظایف گرمایشی و سرمایش شما می توان از مبدل های حرارتی صفحه ای صنعتی آلفا لاوال استفاده کرد.

در حال حاضر در چیلرهای تولید داخل ایران عمدتا از اواپراتورهای پلیتی معروف به CBE استفاده می شود که شرکت سازنده آن به نام SWEP دامنه وسیعی از این نوع اواپراتور را تولید و به بازار عرضه نموده است.

اواپراتورهای هوایی با روش ایجاد جریان هوا بر روی سطح کویل های پره دار لوله ای که در داخل لوله های آن مایع سرد مبرد جریان دارد عملیات انتقال حرارت هوای محیط سردخانه ویا فضای مورد نظر را با کویل اواپراتور انجام میدهند .

تکونولوژی ساخت برج خنک کننده و راندمان تبخیری آن نقش به سزایی در کاهش مصرف آب در چیلر دارد .

از مزایای این اواپراتور می توان به راندمان انتقال حرارت بسیار بالا و قیمت مناسب آن ها نسبت به سایر اواپراتور ها اشاره کرد.

چیلر با گرفتن گرما از آب آن را خنک میکند و این بار گرمایی را در محیط خارجی آزاد میکند.

قسمت آب اواپراتور در مبدل صفحه ای دارای سایز بالاتر و اتصال آن از نوع رزوه ای است که دارای سایزهای یکسان هستند.

چیلرها آب را در یک سیکل بسته خنک میکنند و مصرف آبی از این بابت ندارند مگر در مواردی که نشتی در سیستم اتفاق بیفتد و مقداری آب از مدار خارج شود که در این صورت آب جایگزین از طریق منبع انبساط مدار تامین میشود .

چیلرها جذبی از یک منبع حرارتی برای تولید برودت استفاده میکنند سیکل کاری چیلرهای جذبی همانند یخچالهای نفتی بوده که از دیرباز در مناطق فاقد برق استفاده میشد.

آب تبخیر شده به محفظه ابزوربر راه پیدا میکند و جذب لیتیوم میشود و لیتیوم بروماید رقیق برای سیکل بعدی وارد ژنراتور می شود.

درتأسیساتی که مصرف انرژی برق به صورت متناوب تغییر می کند . اگر اين فشار به 0.5 اتمسفر کاهش پيدا کند نقطه جوش در حدود 81 درجه سانتي گراد خواهد بود و اگر اين فشار تا 0.01 اتمسفر کاهش پيدا کند دماي جوش به حدود 4.5 درجه سانتي گراد خواهد رسيد.

پوسته ها طوری عمل می کنند که بدون این که تماسی بین لوله ها اتفاق بیفتد ، جریان ایجاد می کند .

دراین موارد بایستی تا حد امکان مقاومت کویلها درمقابل جریان هوا کم باشد. کمپرسور سی می هرمتیک : به کمپرسور چیلر که بصورت پیچ و مهره قطعات روی هم مونتاژ شده است را که امکان دسترسی و مونتاژ راحت را دارا است کمپرسور چیلر هرمتیک گویند.

اگر در این فشار نشتی یافت نشود، با در نظر گرفتن فشار اواپراتور و فشار پایین کمپرسور امکان بالا بردن فشار تا ۲۰۰psi می باشد.

خواندن
پله شیشه ای

فن کندانسور مینی چیلر میتواند به صورت روبه رو زن یا بالا زن باشد که بسته به محل نصب دستگاه انتخاب میشود .

برزگترین سیستم های تهویه مطبوع در دنیا و بزرگترین ساختمان ها بوسیله دستگاه های چیلر خنک می شوند. همچنین کندانسور مینی چیلر ها عمدتا هوا خنک بوده ولی چیلرهای بزرگ را میتوان با کندانسور هوا خنک یا آب خنک استفاده نمود .

معمولا در یک چیلر بزرگ مرکزی از کنترل کننده های بیشتری استفاده میشود و نوع کنترل کننده ها نیز کمی پیچیده تر و عمدتا گران تر است .

اما در یک مینی چیلر میتوان از تعداد کمتری کنترل کننده و با ساختاری ساده تر استفاده کرد . اما اگر دمای مورد انتظار پایین تر از دمای خشک یا مرطوب محیط باشد حتما نیاز به استفاده از چیلر است .

در سیستمهای تبرید تراکمی انرژی مورد نیاز برق است و در سیستم های جذبی انرژی مورد نیاز سوخت های فسیلی و برق است.

چیلر ها در سیستم های تهویه مطبوع برای تامین آب سرد مورد نیاز هواساز ها و فن کویل ها و در سیستم های صنعتی برای تامین آب سرد مورد نیاز خنک کاری استفاده می شود.

دو عامل فضای داخلی پوسته و تغییرات بافل ها سبب افزایش یا کاهش در جریان آب می شود. به این ترتیب دو جریان با در مجاورت هم قرار گرفتن، بدون ترکیب شدن، تبادل گرما میکنند.

مدل های جریان طبیعی در برخی یخچال ها و فریزر ها و سردخانه های قدیمی یافت می شود . در یک اواپراتور DX ، جریان آب داخل پوسته و بطور مورب روی لوله­ ها برقرار است و توسط بافل­ های عمودی هدایت می­ شود.

معمولا مدار آب در چیلرهای بزرگ تحمل فشار استاتیکی بیشتری را نسبت به مینی چیلر دارا هستند و این فشارهای مجاز در کاتالوگ دستگاه ها ارائه میشود .

در چیلر جذبی آب با جذب گرما و بخار آب جذب مواد جاذب می شود. لیتیوم بروماید برای جذب مجدد به محفظه جذب (ابزوربر) بازگشته و بخار آب توسط آب برج خنک کننده تقطیر شده و به محفظه اوپراتور ارسال می شود.

در چیلر هوا خنک دو پارچه (Split)، دو یونیت جداگانه وجود دارد. ساختار و عملکرد چیلر و مینی چیلر شبیه به یکدیگر بوده و تفاوتی از این حیث بین این دو دستگاه وجود ندارد اما اگر بخواهیم تفاوت چیلر و مینی چیلر را بررسی و عنوان کنیم میتوان به موارد ذیل اشاره کرد .

لیتیوم بروماید به همراه آب به قسمت فشار بالای دستگاه (ژنراتور) منتقل شده و در آنجا بوسیله اب گرم و بخار و یا شعله مستقیم، لیتیوم بروماید و آب از یکدیگر جدا میشوند.

اگر بناست از مینی چیلر در یک کاربری مسکونی استفاده شود باید حتما به مساله صدای کارکرد دستگاه توجه شده و استانداردهای لازم و مضاعف در این خصوص مد نظر قرار گیرد.

اواپراتورهای پلیتی اواپراتورهای پلیتی در صنعت تبرید به ویژه در صنایع تهیه مواد غذایی سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند.

از آنجایی که این اواپراتورهای صفحهای از نظر اقتصادی به صرفه هستند، در یخچال فریزرها از این نوع اواپراتور استفاده میشود.

در اواپراتورهای هوایی کار کمی مشکل تر است. اولین تفاوت چیلر و مینی چیلر در ظرفیت برودتی است همانطور که عنوان شد مینی چیلر در ظرفیت پایین تر از 10 تن تبرید ساخته شده ولی چیلرهای با ظرفیت بالاتر و گاها تا چند صد تن تبرید ساخته میشود .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *