در ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان از نظام سلطه پیروی می کند

[ad_1]

کارشناس مسائل منطقه گفت: نظام سلطه از همه توان اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی و رسانه ای خود برای ایجاد اختلاف و دوگانگی بین ایران و افغانستان استفاده می کند. «یکی از سیاست‌های نظام سلطه ایجاد اختلاف بین اقوام و دولت‌ها است»، در این سال‌ها تلاش زیادی کرده‌اند.

سید رضا صدرالحسینی درباره تحولات اختلافات ایران و افغانستان گفت: یک رابطه طولانی مدت برای شما.

وی افزود: باید توجه داشت که یکی از سیاست های اصلی نظام سلطه که سال هاست در مناطق مختلف به ویژه غرب آسیا و جهان اسلام از آن استفاده می شود، ایجاد اختلاف است، انگلیسی ها شعار داشتند که تفرقه بینداز و حکومت کن.” آنها می دانستند که چگونه از این موضوع به خوبی استفاده کنند، بنابراین تجربیات خود را با ایالات متحده در میان گذاشتند و آمریکایی ها نیز از توصیه های بریتانیایی زیادی استفاده می کنند که به اعتقاد آنها بهترین راه برای ایجاد اختلافات قومی است.

خواندن
از زائران مشکل دار در عراق تا رایزنی برای بازگشایی مرزهای زمینی

این کارشناس مسائل منطقه افزود: بر این اساس در ماه‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که این خدمات با تولید فایل‌های ضبط‌شده، عکس، نامه‌ها، مصاحبه‌ها و حتی افراد غیرمسئول مجبور به مصاحبه و پخش و تکثیر این گونه مصاحبه‌ها شده و همه اینها برای ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران است. و افغانستان

صدرالحسینی تاکید کرد: از این رو در هفته های اخیر اقداماتی در زمینه افغانستان هراسی در ایران و ایران هراسی در افغانستان انجام شده که پیامدهای جدی برای هر دو کشور داشته است و مقامات ایرانی و افغانستانی بیانیه ها و اطلاعیه هایی را در این زمینه صادر کرده اند. در روزهای اخیر بر روابط دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و تجاری که هیچ تغییری نکرده است تاکید کردند و توصیه‌هایی نیز برای اطمینان بخشی به شهروندان ارائه کردند.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که دست ماموران خارجی در آن دیده می شود شهادت دانش آموزان در حرم رضوی و یا حمله به کنسولگری ایران در هرات است.

خواندن
سئو سایت فروشگاهی (راهنمای کامل 2022)

این کارشناس مسائل منطقه افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی ایران که در پارلمان افغانستان منحل شدند، از رهبران اپوزیسیون دو کشور بودند و سخنرانی ها و تجمعاتی داشتند، امروز عمر سیاسی خود را در آلبانی می گذرانند و شواهد مختلفی وجود دارد مبنی بر اینکه مخالفان روابط بین کشورها همچنان برنامه های خود را به این شکل مدیریت می کنند.

صدرالحسینی تاکید کرد: در واقع نظام سلطه از تمام توان اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی و رسانه ای خود برای ایجاد اختلاف و دوگانگی بین ایران و افغانستان استفاده می کند، البته با بررسی های میدانی انجام شده این نفرت از ملت ها به هیچ وجه نیست. ” روابط دو کشور به هم پیوسته نیست و مقامات دو کشور در این زمینه ابراز دوستی و تعمیق روابط کرده اند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *