سفیر یمن در تهران: آتش می تواند دروازه ای برای توقف کامل درگیری ها باشد

[ad_1]

سفیر صنا در تهران در خصوص آتش بس در یمن گفت این آتش بس می تواند انتقالی برای پایان دادن به جنگ، لغو کامل تحریم ها و پایان اشغالگری باشد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم اله دیلمی، سفیر یمن در تهران، امروز (سه شنبه، 23 فروردین) پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با شبکه المسیره، اظهار کرد: ما از طرف سازمان ملل رایزنی کرده ایم. و متجاوزان دولتی

وی تاکید کرد: این سلاح گرم در صورتی که نیت و اهداف طرف مقابل صادقانه باشد می تواند دروازه ای برای توقف جنگ و تکمیل رفع تحریم ها و پایان اشغالگری باشد.

الدیلمی به سخنان سید حسن نصرالله و موضع ایران در مذاکرات وین و مذاکره با سعودی ها اشاره کرد و گفت: موضوع یمن نیاز به مذاکره با طرف یمنی در صنعا دارد.

سفیر یمن خاطرنشان کرد: اقدام اخیر سعودی ها برای تشکیل شورای ریاست جمهوری در یمن غیرقانونی و تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر تجاوزات سعودی-آمریکایی است.

خواندن
پله شیشه ای

وی گفت: گفت وگوها ابتدا باید سعودی-یمنی باشد و سپس وارد روند سیاسی برای بازگشت یمن به وضعیت عادی آن می شویم.

الدیلمی همچنین خاطرنشان کرد: هر گونه بحث در مورد یمن بدون حضور صنعا برای ما مهم نیست و ما به نتایج آن علاقه نداریم و این موضع را در خصوص مذاکرات ایران و عربستان به عراقی ها رسانده ایم. در بغداد.”

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز در دیدار با سفیر دولت نجات ملی یمن در خصوص مقاومت مردم یمن در برابر حملات ائتلاف و نگرانی از وضعیت بحرانی یمن، لزوم پایان محاصره گفت و گو کرد. از یمن و برقراری آتش بس پایدار بر ضرورت گفتگوی یمن برای تعیین سرنوشت خود تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افزود: مردم یمن با روحیه مقاومت و هوشمندی سرنوشت خود را رقم می زنند.

ابراهیم الدیلمی سفیر دولت نجات ملی در ایران نیز از دیدگاه دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یمن تقدیر کرد.

خواندن
کسب درآمد با طراحی سایت تابان شهر خبرگزاری مهر

وی در این دیدار در جریان روند اطفاء موقت و آخرین تحولات وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *