توطئه در روابط ایران و افغانستان/ ابلاغیه سیاست کلی تامین اجتماعی/ دست دیپلمات ها در مذاکرات

[ad_1]

مذاکرات وین / روابط ایران و افغانستان / برخورد با پناهجویان ایرانی در دانمارک / تقویم آموزشی مدارس و …. از پربازدیدترین و به روزترین موضوعات سرمقاله سیاسی ایسنا بود که مشروح آن به شرح زیر است.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در اولین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی با کشورهای خارجی در سال جدید با اشاره به مذاکرات وین بار دیگر تاکید کرد که ما بر خطوط قرمز خود تاکید داریم و این خطوط قرمز باید رعایت شود. حساب در قرارداد و آمریکایی ها باید در عمل نشان دهند که آیا حسن نیت دارند یا خیر: راه دیپلماسی همچنان باز است.

حسن آمریکایی وی با تاکید بر اینکه ایران بر خطوط قرمز بیانیه خود خواهد ایستاد، گفت: آمریکایی ها مدام از لزوم مذاکره مستقیم با ایران صحبت می کنند و ما با بررسی های خود دریافتیم که علاقه ای به مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم.

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف وی در سخنانی پیش از دستور خود با تبریک روز ملی فناوری هسته ای افزود: خوشبختانه توانمندی های ایجاد شده با بومی سازی صنعت هسته ای به زودی دست دیپلمات های ایرانی را در مذاکرات پر کرد. اکنون امیدواریم سرمایه ارزشمند دانش و فناوری پیشرفته هسته ای همراه با مذاکرات خوب، به یک معامله خوب به نفع اقتصادی مردم ایران منجر شود.

خواندن
کندانسور سردخانه ای چیست و انواع آن ؟

بیشتر از 250 عضو آنها در بیانیه ای خطاب به رئیس جمهور درباره مذاکرات وین تاکید کردند: مجلس شورای اسلامی از هرگونه توافقی که منافع ملت ایران را بر اساس قانون مجلس و خطوط قرمز ترسیم شده توسط نظام تضمین کند، حمایت خواهد کرد. .

در پی انتشار فیلم هایی در فضای مجازی مبنی بر آزار و شکنجه اتباع افغانستانی در ایران و انتشار فیلم هایی مبنی بر جنایت اتباع افغانستانی علیه مردم ایران، سفارت کشورمان در کابل او بیانیه ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه که تاکید می کند سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان و شهروندان این کشور مبتنی بر اصل حسن همجواری و احترام متقابل است، آمده است: روابط تیره و ریشه دار، عمیق و تاریخی ایران و افغانستان. در روابط دو کشور شورش و توطئه وجود دارد.

سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه کشورمان نیز با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود به برخی تلاش‌ها برای قطع روابط ایران و افغانستان اشاره کرد و نوشت: در سال‌های اخیر بارها شاهد فضاسازی علیه مهمانان افغان خود بوده‌ایم که با درایت نهادها و نهادهای مختلف حل شده است. همکاری مقامات افغان. بیشتر آنچه در فضای مجازی می بینیم تکرار جعلیات قدیمی است که برخی از آنها در کشور ثالث به قصد ایجاد رعب و وحشت در ایران و قطع رابطه ایران و افغانستان صورت گرفته است.

خواندن
توئیت سفیر ایران در مسقط از نقش عمان در آزادی نازنین زاغری

این اعتراض همچنین رفتار خشونت آمیز و غیرانسانی پلیس دانمارک با یک پناهنده دانمارکی است وزیر حقوق بشر کشور ما را دنبال کرد.

کاظم غریب آبادی با اعلام اعتراض به رفتار خشونت آمیز مقامات ایرانی با شهروندان دانمارکی از مقامات ذیصلاح دانمارکی خواست ضمن جلوگیری از این گونه اقدامات غیرانسانی از اعمال استانداردهای دوگانه علیه شهروندان خودداری کنند.

طبق پست مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی توسط مرکز پژوهش ها را با همکاری کارشناسان دستگاه های مختلف و نماینده مجلس شورای ملی تهیه کرد.

در یادداشت توضیحی این پیش نویس آمده است که تقویم آموزشی مدارس دارای اجزای مختلفی از جمله شروع و پایان فعالیت مدرسه در طول سال، شروع و پایان فعالیت مدرسه، شبانه روز و تعطیلات غیرمترقبه است که به همان اندازه تصمیمات متمرکز را تشکیل می دهد. . .

موضوعات مورد توجه حضار آلودگی هوا و وجود گرد و غبار در استان های مختلف در روزهای اخیر و تعطیل نشدن مدارس بود.

خواندن
چرا باتری خودرو در زمستان روشن نمیشه؟ (16)

در همین رابطه مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می گوید: در خصوص تعطیل نشدن مدارس، وزارت آموزش و پرورش در جایگاهی است که بین بد و بد یکی را انتخاب کند نه خوب و بد. جلساتی در خصوص آلودگی هوا برگزار شد و نهادهای مربوطه تصمیم به افتتاح مدارس گرفتند.

امروز هم حضرت آیت الله خامنه ای بر اساس اصل ۱۱۰ یک قانون اساسی و پس از مشورت با شورای عملکرد، سیاست‌های کلی و مصوب تامین اجتماعی به سران قوای سه‌گانه و رئیس شورای عملکرد ابلاغ شد.

گزارش تاریخی ایسنا همزمان با 21 فروردین، بیست و سومین سالگرد ترور سپهبد علی صیاد شیرازی در سال 1378.سپیده‌دمِ سپهبد«این یکی از پرطرفدارترین اخبار امروز صبح بود.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) 21 فروردین 1401 مجلس شورای اسلامی را نیز می توانید مطالعه کنید. اینجا بخوانید و تماشا کنید.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس روی ویندوز 10 با استفاده از هایپر وی زومیت

این به این دلیل است که در نصب یک سیستم عامل ممکن است فایلهای شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *