در تولید دانش، مدیران مزاحم داریم نه قوانین مزاحم

[ad_1]

ایسنا/ مرکز نماینده مردم اراکا، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: به شعار سال تولید علم و اشتغال زایی جامه عمل بپوشانید، هیچ قانون مزاحم و مزاحمتی وجود ندارد، اما این مدیران مزاحم باید حذف شوند تا تبدیل شوند. شعار سال با محقق جهادگر به .

محمدحسن آصفری در گفت وگو با ایسنا، به تشریح جایگاه استان مرکزی در حوزه تولید دانش بنیان پرداخت و اظهار کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی با منابع معدنی است و از جایگاه خوبی در کشاورزی در کشور برخوردار است و این پتانسیل ها مزیت خوب زمینه تولید مبتنی بر دانش است.

وی افزود: فعالیت صنایع بزرگی مانند پتروشیمی، پالایشگاه، آلومینیوم و سایر صنایع مادر فعال در استان مرکزی می تواند با تامین مواد اولیه صنایع مادر استان، ظرفیتی برای فعالیت های دانش بنیان باشد. به جای خام فروشی، مواد خام تبدیل به کالایی می شود که برای دولت ارزش دارد.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: وقتی تولید دانش بنیان در کشور شکل نگیرد خام فروشی به امری عادی تبدیل می شود. در این شرایط باید مواد اولیه به خارج از کشور فرستاده شود و به جای آن کالاهای مورد نیاز وارد شود که با استفاده از دانش و توان ملی می توان در داخل کشور تولید کرد و باعث خروج ارز از کشور شد.

خواندن
شرایط بررسی درخواست دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در اوکراین در مجلس

وی مزیت کشاورزی استان مرکزی را نیز برشمرد و افزود: استان مرکزی قطب کشاورزی و دامپروری ایران است و با توجه به محدودیت منابع آبی باید بستری را برای تولید کمتر محصولات آبی در ایران فراهم کند. سایه استفاده از توانمندی های دانش بنیان در این استان.

نماینده مردم اراکا، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا قوانین موجود در حوزه تولید دانش کافی و راهگشا هستند، گفت: این قوانین مانع بزرگی بر سر راه توسعه تولید دانش بنیان هستند. مدیران مزاحم باید حذف شوند و در قبال افرادی که معتقد به تولید دانش مبتنی بر دانش هستند که سیاست های اجرای محصولات دانش بنیان و فناوری به درستی اجرا می شود، پاسخگو باشند.

وی افزود: برای جلوگیری از چالش هایی مانند واردات بی رویه و قاچاق کالا و رانت مواد اولیه و … در تولید دانش بنیان باید با متخلفان برخورد قانونی شود تا تاثیری بر تولید نداشته باشد. تقویت بعد نظارتی ممکن است تولیدکنندگان داخلی را ملزم به تولید کالاهای باکیفیت و کاهش قیمت تمام شده محصولات داخلی و رقابتی تر کردن آنها کند.

خواندن
بابایی از تصمیم شورای عالی کار برای افزایش دستمزد کارگران قدردانی می کند

آصفری افزود: کالای قاچاق ارزان قیمت یکی از مهمترین دلایل خرید کالای قاچاق توسط مردم است و ارتقای کیفیت کالاهای داخلی و کاهش قیمت آن باید از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کند که برای تقویت تولید دانش بنیان لازم است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس روی ویندوز 10 با استفاده از هایپر وی زومیت

این به این دلیل است که در نصب یک سیستم عامل ممکن است فایلهای شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *