رهامی: اصلاح طلبان با دولت همکاری کنند

[ad_1]

رهامی: اصلاح طلبان با دولت همکاری کنند

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان اکنون که در قدرت نیستند نباید صحنه را ترک کنند بلکه باید با دولت اصلی همدلانه کار کنند.

محسن رهامی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه جریان اصلاحات در حال حاضر در قوه مجریه و مقننه پاسخگو نیست، اظهار کرد: این جریان باید از این فرصت و شرایط کنونی نه به عنوان تهدید بلکه به عنوان استفاده از فرصت حداکثر استفاده را ببرد.
وی افزود: اصلاحات باید در این مدت تشکیلات خود را بازسازی کند و بررسی کند که چرا مردم از این روند فاصله گرفته اند. همه جا مرسوم است که حزبی که در انتخابات حکومتی در سایه شکست خورده است، برنامه های حزب حاکم را شکل می دهد و نقد می کند، البته برنامه های خود را هم ارائه می کند و اینطور نیست که در خانه بنشینیم و منزوی باشیم.
این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه از ابتدای انقلاب چپ و اصولگرا به تناوب یا بعداً اصلاح طلبان و اصولگرایان در قدرت بوده اند، تاکید کرد: اکنون که اصلاح طلبان در قدرت نیستند نباید ناامید و منزوی شوند. شرایط اقتصادی و معیشتی مردم سخت است و نیازهای مردم هر روز گران می شود و انتظار می رود اصلاح طلبان در کنار آنها باشند. دولت اصلی هنوز نتوانسته مشکلات اقتصادی خود را حل کند زیرا مشکلات اقتصادی ایران به برجام و تجارت خارجی گره خورده است.
رهامی همچنین گفت اصلاح طلبان نباید خود را به تهران محدود کنند. تهران فقط ایران نیست و رهبر اصلاحات باید در سراسر کشور سفر کند و به حرف مردم گوش دهد تا بفهمد چرا مردم در انتخابات مجلس، شورا و ریاست جمهوری به آنها اقبال نکردند.
وی تاکید کرد: اصلاح طلبان نباید از صحنه عقب نشینی کنند بلکه باید دلسوزانه با دولت اصلی کار کنند. اما اگر رئیس موفق شود، علایقش به همه مردم می رسد. دولت، دولت همه 85 میلیون ایرانی است، نه فقط دولت اصولگرایان. اصلاح طلبان باید با دولت مشورت کنند و دولت از مشورت با سایر جریان ها استقبال کند. اصلاح طلبان تا جایی که می توانند با دولت مشورت کنند.
این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه از مجلس خبر خوبی برای تصمیم گیری در مورد مسائل معیشتی نیست، گفت: مجلس باید تلاش کند کمتر به مردم فشار بیاورد. مجلس و دولت باید تلاش کنند تا با پیوند اقتصاد ایران با جامعه جهانی از فشارهای اقتصادی بر مردم بکاهند. اکنون انرژی روسیه از بازارهای جهانی خارج می شود و احتمال جایگزینی ایران زیاد است، در حالی که عراق در حال حاضر دومین صادرکننده بزرگ اوپک است. ایران نباید جایگاه خود را در اوپک از دست بدهد.
انتهای پیام/

خواندن
هزینه ثبت نام دوره MBA آنلاین وبسایت آموزش مجازی علم ساز (3)

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *