اقدامات غیر انسانی ایالات متحده آمریکا حق سلامت مردم ایران را به شدت تهدید می کند

[ad_1]

زهرا ارشادی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در خصوص دستور کار جهانی بهداشت و سیاست خارجی، بر تقویت سیستم های بهداشتی بدون بهبود زیرساخت ها و تضمین سلامت تاکید کرد. انتقال فناوری و دانش در حوزه های مرتبط محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، ارشادی گفت: این بدان معناست که دسترسی به خدمات بهداشتی با کیفیت مقرون به صرفه و داروهای ضروری، باکیفیت، ایمن، موثر، واکسن‌ها، فناوری‌های بهداشتی تشخیصی بدون تبعیض و دلایل سیاسی در دسترس همه کشورها باشد.

وی افزود که نیاز به دسترسی همگانی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت و مقرون به صرفه اولویت اصلی توسعه بین المللی است و نباید مسائل بهداشتی را صرفاً به نفع مشتریان فردی سیاسی کرد.
او گفت: «دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی مقرون‌به‌صرفه یکی از اجزای اساسی پاسخگویی و بهبود اپیدمی COVID-19 و سایر موارد اضطراری بهداشت عمومی است.» در این وضعیت بی‌سابقه سلامت، همکاری، همبستگی و اتحاد بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. اجازه دهید از این فرصت برای ترویج چندجانبه گرایی و مبارزه با یکجانبه گرایی استفاده کنیم تا بر حل این بحران انسانی به نفع همه تمرکز کنیم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: در حالی که جهان برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا تلاش می‌کند، ما نیز به این اصل متعهد هستیم که پیشرفت در سلامت جهانی در درجه اول به مشارکت‌های بین‌المللی و همکاری‌های چندجانبه بستگی دارد، به‌ویژه در مواقع بحران جهانی. ما از او حمایت می کنیم. با این حال، ایالات متحده و تعداد انگشت شماری از کشورهای دیگر که کورکورانه از سیاست های آن پیروی می کنند، اقدامات اجباری یکجانبه غیرانسانی (UCM) از جمله تحریم های اقتصادی غیرقانونی و ظالمانه علیه بسیاری از کشورها هستند. در میان کشورهایی که به شدت تحت تأثیر پیامدهای شدید این همه گیری قرار گرفته اند.
ارشادی تاکید کرد که اجبار یکجانبه یکجانبه آمریکا همچنان تهدیدی جدی برای حق سلامت و دسترسی ایرانیان به دارو و تجهیزات پزشکی است. آنها معتقدند اقدامات قهری یک جانبه شامل غذا و دارو نمی شود، اما در واقع تحریم ها و حذف کشورها از سیستم بانکی بین المللی برای نقل و انتقالات مالی در ارتباط با این خریدها، دسترسی به این اقلام را از طریق سازوکار ممکن می کند. منابع تجاری و مالی در حال مصادره است و دامنه این اقدامات به این کالاها نیز کشیده شده است.
وی گفت: با وجود این فشارهای ناعادلانه، جمهوری اسلامی ایران در زمینه بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی پیشرفت چشمگیری داشته است و امروز با افتخار اعلام می کنیم که ایران به یکی از معدود کشورهای تولید کننده کووید-19 تبدیل شده است.

خواندن
غذا و نوشیدنی مناسب کبد چرب رژیم لاغری سریع کتوژنیک

ارشادی گفت: ایران با شرایط سختی مانند تحریم های یکجانبه غیرانسانی اعمال شده توسط کشورهای غربی به ویژه آمریکا مواجه است. بیش از چهار دهه است که میزبان میلیون ها پناهجوی افغان بوده و سخاوتمندانه کمک های مالی مورد نیاز خود را با آنها تقسیم کرده است که نمونه عینی آن واکسیناسیون تعداد زیادی از پناهجویان افغان و سایر مهاجران افغان در ایران است. با این حال، طی سال‌ها، کمک‌کنندگان بین‌المللی هزینه بسیار کمی برای ارائه این خدمات را پوشش داده‌اند. اگرچه ما متعهد هستیم که به ارائه چنین خدماتی ادامه دهیم، اما ارائه چنین قابلیت هایی به میلیون ها افغان نمی تواند بدون کمک های مالی کافی و پایدار جامعه جهانی ادامه یابد. ما تاکنون در این زمینه بسیار بیشتر از سهم خود کمک کرده ایم و انجام داده ایم، اما اکنون این جامعه جهانی است که باید بر اساس اصل همبستگی به تعهد خود در این زمینه عمل کند.
انتهای پیام/

خواندن
بالا 9 در سوله Ubm

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *