وزیر امور خارجه لبنان: مذاکرات تهران-ریاض می تواند فرصتی برای کمک به حل بحران یمن باشد

[ad_1]

در گفت‌وگوهای وزرای خارجه ایران و لبنان در بیروت، گسترش همکاری‌های دو کشور، توسعه منطقه‌ای و اوضاع بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان بر ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت لبنان تاکید کرد و گفت: امیدواریم گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری ایران با لبنان بتواند این کشور را برای عبور از شرایط سخت کنونی یاری کند.

وی لبنان را کشور دموکراسی و انتخاباتی توصیف کرد و افزود: جامعه لبنان از برگزاری انتخابات خوشحال است که این کشور را خاص می کند و معتقدیم با درایت و درایت احزاب مختلف لبنان، انتخابات خوب باعث تقویت امنیت خواهد شد و شاهد ثبات در این کشور خواهیم بود.

وزیر امور خارجه کشورمان شرایط منطقه از جمله یمن را پیچیده توصیف کرد و با اشاره به تشدید مهاجرت از افغانستان به جمهوری اسلامی ایران، از کم توجهی جامعه جهانی در این زمینه ابراز نارضایتی کرد.

خواندن
سپیده‌دمِ سپهبد - ایسنا

امیرعبداللهیان مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران با جنگ حل مناقشه را تکرار کرد و افزود: ما معتقدیم که راه حل های سیاسی باید محور تلاش های حل مناقشه باشد.

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان با اشاره به اهمیت روابط دو کشور و ابراز خوش بینی نسبت به نتیجه مذاکرات در وین، ابراز امیدواری کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران و لبنان گسترش یابد.

بوحبیب با تاکید مجدد بر مشکلات اقتصادی پیش روی کشورش، انتخابات آینده را برای لبنانی ها در داخل و خارج از کشور مهم دانست و افزود: انتظار داریم جامعه جهانی بر لبنان در برگزاری انتخابات نظارت کند.

وزیر امور خارجه لبنان همچنین از تاثیر کشورش بر توسعه منطقه ای، حل و فصل مناقشات منطقه و گفتگوهای ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.

وی با ابراز نارضایتی از ویرانی ها در یمن گفت: گفت وگوی ایران و عربستان می تواند فرصتی برای کمک به پیشبرد گفت وگوی قومیتی و حل بحران در این کشور باشد.

خواندن
سیداحمد خاتمی: طرح حفاظت نه سنگین است و نه سنگین

بوهبیب با انتقاد از بی توجهی کشورهای غربی به آنچه در فلسطین می گذرد، آنها را به عمل نکردن به وعده های داده شده به فلسطینیان متهم کرد.

وزیر امور خارجه لبنان با ابراز علاقه برای سفر به جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

در این دیدار همچنین موضوع فلسطین و سایر رویدادهای منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس روی ویندوز 10 با استفاده از هایپر وی زومیت

این به این دلیل است که در نصب یک سیستم عامل ممکن است فایلهای شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *