درخواست فوری ایران برای پایان دادن به درگیری در اوکراین

[ad_1]

ایران

جمهوری اسلامی ایران عمیقاً نگران تشدید وضعیت انسانی در اوکراین و مناطق همجوار است. ایران موضع اصولی خود را در مورد لزوم حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات مطابق با قوانین بین المللی و لزوم احترام کامل همه طرف ها به مفاد منشور ملل متحد، حقوق بین الملل، از جمله حقوق بشردوستانه بین المللی، تکرار می کند.

به گزارش ایسنا، نماینده ایران در سازمان ملل متحد در ادامه بیانیه توضیحی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر لزوم احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها و تضمین امنیت و حفاظت از همه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، ایران بار دیگر بر نیاز به درگیری و تنش های اخیر تاکید می کند و همه طرف ها را تشویق می کند که به نگرانی های خود از طریق گفتگو ادامه دهند.
ما معتقدیم که متن فعلی قطعنامه مجمع عمومی شامل عباراتی است که فراتر از وضعیت انسانی آنجاست و سازوکارهای واقع بینانه برای حل و فصل جنبه های انسانی درگیری ندارد.
جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند که ماهیت بشردوستانه کمک‌ها باید همیشه حفظ شود و ارائه کمک‌های بشردوستانه باید منحصراً بر اساس اصول بشردوستانه و بی‌طرف باشد. ما همچنین خواستار تسهیل فوری جابجایی ایمن و داوطلبانه همه پناهندگان غیرنظامی و افراد آواره از مناطق آسیب دیده هستیم. مسائل بشردوستانه در سیاست خارجی ایران جایگاه برجسته ای دارد. ما مجدداً بر تمایل خود برای همکاری، هماهنگی و تسهیل ارائه کمک های بشردوستانه به افراد نیازمند در درگیری کنونی تاکید می کنیم. دولت من ضمن حمایت از مذاکرات جاری بین طرفین، خواستار راه حل مسالمت آمیز فوری مناقشه بر اساس قوانین بین المللی است.

خواندن
نتایج استفاده از بوتاکس

به گزارش ایسنا، ایران از رای گیری به این قطعنامه ممتنع داد، در حالی که آفریقای جنوبی قطعنامه دیگری در مورد مساله اوکراین ارائه کرد که با رای ایران موافق بود، اما کشورهای غربی مخالفت کردند و رای نیاوردند.
انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *