محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی

محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی
کندانسور

کویل دو لولهای: لولههایی بصورت موازی کنار یکدیگر قرار میگیرند و داخل هر شاخه کندانسور آبی لولهای دیگر نصب میگردد.درون کویل بیرونی آبگرم عبور میکند و لوله داخلی آبسرد را گذر میدهد.این روش طراحی کندانسور آبی اغلب برای فشارهای کم مورد استفاده قرار میگیرد. کندانسینگهای اتمسفریک حالت بدون فن دارند همچنین کویل آنها بنحو کاملا طبیعی منتقل کننده حرارت به محیط مدنظر میباشد. واحد کندانسور یکی از بخشهای سیستم تهویه هوا است و معمولا بیرون از سیستم و در تماس با محیط نصب میشود. کندانسورها در تهویه مطبوع (air conditioning)، فرآیندهای صنعتی شیمیایی مانند تقطیر (distillation)، نیروگاههای بخار و سیستمهای انتقال حرارت دیگر به کار میروند. کندانسورها اندازه های گوناگونی دارند که از اندازه نسبتا کوچک قابل بلند کردن با دست تا واحدهای بسیار بزرگ صنعتی که در فرآیندهای صنعتی به کار می فن کندانسور سردخانه روند، متغیر هستند. کندانسور یونیت از جملهی قسمتهایی در سیکل تبرید است که تقریبا هزینهی بسیار کمی برای کار دارد و هزینههای تعمیر و نگهداری آن نیز بسیار کمتر است چرا که قطعات متحرک ندارد. کندانسور یک مبدل گرمایی است و حالتهای کویلی آن نیز موجود میباشد. این کندانسور در انواع پوسته و لوله، پوسته و سیم پیچ و لوله دوتایی موجود می باشد.

خواندن
97 درصد اراضی منابع طبیعی مستندسازی شد

کندانسور آب خنک عمدتا با شکل پوسته و لوله طراحی می شود و بخار داغ یا سیال اشباع با عبور از پوسته با تماس با جداره سرد لوله های آب خنک، در تعادل دمایی قرار میگیرید و آب سرد کندانسور مورد استفاده توسط برج خنک کننده تولید می شود. ندانسور تبخیری با استفاده از ترکیبی از جریان آب و هوا گاز داغ را خنک میکند. نکته: در تفاوت اواپراتور و کندانسور به طور کلی “اواپراتورهای آبی” سرعت جریان آب باید بین 4 تا 12 فوت برثانیه در نظر گرفته شود، به نحوی که سرعت زیاد موجب فرسایش و جریان آرام سبب رسوب گذاری و عدم انتقال حرارت نگردد. بخار به طور معمول با دمای بالاتری از مایع ثانویه به کندانسور وارد میشود. ابتدا دمای سیال گازی داغ کاهش می یابد، سپس تغییر فاز رخ داده و سیال گاز به مایع (تقطیر) تبدیل می شود و سپس دمای سیال مایع هم کاهش میابد. پس از تمام شدن دمای خُنک، گاز درون لوله ها از اواپراتور به کندانسور منتقل شده تا دوباره در مجاورت آب یا هوای تازه (بسته به نوع کندانسور) قرار بگیرد. سیستمهای آب خنک ظرفیت تبرید نسبتا بالایی در مقایسه با نوع هواخنک دارند اما نیاز به تجهیزات جانبی نظیر برج خنک کن (منبع آب) و سیستم هیدرولیک برای پمپ آب میباشد.

خواندن
خرید مبل راحتی زیر قیمت بازار

استفاده میشود چون بازده عملکرد بالایی دارد.

در صورتي كه كنترل ظرفيت كندانسورهاي چند مداري با كنترل مبرد انجام مي شود براي هر يك از سيستم ها كنترل كننده جداگانه اي به كار مي برند. کار واحد کندانسور یونیت تقطیر مبرد از بخار به مایع است و این کار را با استفاده از دفع حرارت به محیط بیرون انجام میدهد. کندانسورها با توجه به شیوهای که به وسیلهی آن حرارت خود را تخلیه و یا دفع میکنند شناخته میشوند. مبرد گازی با عبور از مسیر لولهها توسط جریان هوای فن سرد شده و به مایع تبدیل میشود.در سیستمهایی که به علت ظرفیت بالاتر نیاز به کندانسور بزرگتر با تعداد فن بیشتر دارند، کندانسور را به شکل 7 میسازند تا فضای کمتری اشغال شده و همچنین از تعداد کمتری فن استفاده شود. کندانسور لوله و پوسته بیشتر از سایر انواع آن در واحد کندانسور استفاده میشود چون بازده عملکرد بالایی دارد. کندانسور پوسته و کویل، کندانسور دو لولهای و کندانسور لوله و پوسته. این نوع کندانسور یخچال که خود در سه نوع پوسته لولهای، پوسته کویلی و دولوله ساخته میشود، با استفاده از آب گاز داغ را خنک کرده و آن را به شکل مایع درمیآورد.

خواندن
وکیل پدر و مادر مهشاد و ریحانه: عدم اعلام پیگرد قانونی متهمان کاملا غیرقانونی است.

مزیت کندانسور هواخنک این است که برای خنکسازی مجموعه نیازی به پمپ کردن آب و یا دسترسی به منبع آب نیست و با فنهایی که در کنار کویلها وجود دارد حرارت مبرد به بیرون تخلیه میشود. احتمالا اگر نگاهی به سیستم تهویه بیندازید میتوانید کندانسور یونیت را با شکل مستطیلی و فنهایی که در نزدیکی آن وجود دارد شناسایی کنید. بهتر است قبل از هر چیز ظرفیت سرمایشی لازم برای خنکسازی خانه و یا ساختمان خود را استخراج کنیم و متناسب با آن اقدام به خرید سیستم تهویه با واحد کندانسور مناسب باشیم. شیر دو راهه کندانسر و ساختمان و طرز کار آن را نشان می دهد. این گاز در یخچالهای قدیمیتر گاز فرئون بوده اما به سبب سمی بودن این گاز و همچنین تأثیر مخرب آن بر لایهی اوزون در یخچالهای جدیدتر از گازهای دیگری مانند ایزوبوتان به عنوان گاز مبرد استفاده میشود. ضخامت ورق با توجه به ابعاد دستگاه انتخاب می گردد تا از لرزش بدنه جلوگیری شود. This da᠎ta h᠎as ​been w​ri᠎tt en with the help of G᠎SA Content​ G en​erator Demoversion.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس روی ویندوز 10 با استفاده از هایپر وی زومیت

این به این دلیل است که در نصب یک سیستم عامل ممکن است فایلهای شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *