انتقال فعالیت های سفارت ایران از اوکراین به مولداوی

[ad_1]

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین گفت: با توجه به عدم امکان ادامه سفارت در کیف، تصمیم به استقرار موقت سفارت در کیشینو پایتخت مولداوی گرفته شد که این انتخاب به دلیل نزدیکی این کشور به اوکراین است. و همچنین سفیر اتحادیه اعتبار در جمهوری مولداوی.

به گزارش ایسنامنوچهر مرادی سفیر کشورمان در کیف در پیامی تصویری با تبریک سال نو میلادی گفت: به همه ایرانیان در سراسر جهان به ویژه ایرانیان مقیم اوکراین تبریک می گویم و بهار پرافتخار و فرا رسیدن نوروز باستانی را به شما تبریک می گویم. سالها و قرنها گرامی، روزی سرشار از سلامتی، بهروزی و برکت برایتان آرزومندم.

وی افزود: نوروز میراث نیاکان ما و جزء مسلم هویت ملی ما ایرانیان و سایر ملل در پهنه نوروزی است. آبروی دولتی را به فرزندانمان بسپاریم.

این دیپلمات کشورمان تصریح کرد: نوروز 1401 در شرایطی برگزار می شود که اوکراین درگیر تنش و جنگ است. متأسفانه این جنگ ویرانگر تعدادی از هموطنان ما در این کشور را تحت تأثیر قرار داد و آنها مجبور شدند از شهر و دیار خود به شهر دیگری نقل مکان کنند و بخشهایی از جهان به دلایل مختلف در اوکراین رفتند و برخی دیگر در اوکراین ماندند و از اینجا به همه آنها استقبال می کنیم و من. امیدوارم سالم و سلامت باشند

خواندن
هزینه ثبت نام دوره MBA آنلاین وبسایت آموزش مجازی علم ساز (3)

مرادی ادامه داد: سفارت جمهوری اسلامی در اوکراین در ماه گذشته از تمام توان خود برای ساماندهی خروج ایمن هموطنان از نقاط حساس استفاده کرد و سپس با کمک سایر سفارتخانه های ایران در کشورهای همسایه، تردد به ایران را تسهیل کرد. وظیفه خود می دانم صمیمانه از همه کسانی که ما را در این راه یاری کرده اند تشکر کنم، به ویژه از هموطنانی که با پشتکار و غیرت مثال زدنی خود در مناطق خطرناک کیف، خارکف، اودسا و غیره باقی مانده و هستند. شهرهای اوکراین برای کمک به تخلیه آخرین افراد باقی مانده است. دوستت دارم. می دانم که در این آرامش عده ای از هموطنانم نیز متضرر شدند و خود را در غم آنان همسفر می دانم.

سفیر کشورمان در اوکراین همچنین تصریح کرد: برای من و همکارانم در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین، تداوم خدمت به هموطنان در اولویت است. مولداوی هم به دلیل نزدیکی به اوکراین و هم به دلیل سفیر آن انتخاب شد. جمهوری اسلامی ایران در اوکراین نیز سفیر دولت در جمهوری مولداوی است.

خواندن
پخت آجر And Love چگونه آنها هستند همانند

وی تاکید کرد: به هموطنان مقیم اوکراین این اطمینان را می دهیم که سفارت جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته و در شرایط سختی است. ماه گذشته و همچنین حل مسائل و مشکلات بعد از جنگ و آرام کردن اوضاع با آنها خواهد بود.

وی در پایان سال سرشار از شادی و کامیابی برای ایرانیان قرنی پر از آبادانی آرزو کرد و گفت: از خداوند می خواهم که برای صلح و آرامش در اوکراین بودجه عنایت کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *