خمکاری ورق چگونه انجام می شود ؟ شهرک صنعتی

خمکاری ورق چگونه انجام می شود ؟
خمکاری بریک

البته به دلیل کشش ایجاد شده هنگام خمکاری ممکن است در پارهای از موارد ضخامت قسمتی از ورق فلزی تغییر نماید. در اکثر موارد در طی عملیات خمکاری ضخامت ورق تغییری نمی کند. در خمکاری ورق فلزی، ممکن است در اثر بیدقتی، ورق چینخوردگی یا ترکخوردگی پیدا کند. ابزارهای مورد استفاده برای این منظور ، پرس بریک ، میز خم و یا خمکاری اتوماتیک هستند . بنابراین محاسبه دقیق مقدار فشار وارد شده با در نظر گرفتن ضخامت ورق و شکل مورد نظر خمش، قبل از خمکاری ، ضروری است و از بروز اشتباهات جلوگیری خواهد کرد. خمکاری ورقهای فلزی دارای روشهای گوناگونی است که با توجه به مواردی چون جنس ورق، ضخامت آن، طرح مورد نظر برای خم کردن و میزان خمش، روش مورد نظر انتخاب میشود. معمولا ورقهای غیر آهنی را به جز ورق روی و ورق آلومینیوم در حالت سرد خمکاری میکنند. خمکاری CNC با دستگاه پرس بریک: در این روش ورق روی ماتریس V شکل قرار گرفته و سمبه که به شکل نوک پیکان است به پایین حرکت کرده و با ایجاد فشار ورق را به سمت داخل V هل می دهد. استفاده از دستگاه برک سی ان سی یکی از دقیق ترین و بهترین روش های خمکاری است که با روش کنترل عددی انجام می شود. Th is art​ic le h᠎as  be᠎en c​re​at ed by G᠎SA᠎ Content G en erat​or  Dem over᠎sion.

خواندن
نحوه تعمیر اجاق گاز رومیزی تعمیر اجاق گاز

همچنین نرمافزارهای تخصصی طراحی و نقشهکشی آفلاین نیز به کنترل اتوماتیک خمکاری بدون درز و دقیق کمک میکند. همچنین نرم افزارهای تخصصی طراحی و نقشهکشی آفلاین نیز به کنترل اتوماتیک خمکاری بدون درز و دقیق کمک میکند. در خمکاری آزاد بدون قالب ، قطعه کار در امتداد لبه نگهداشته میشود تا تولید شود و یک سنبه از گیره در زوایای راست به سطح ورقه عبور میکند . حین خمکاری , فرآیند خمش به طور همزمان در طول کل طول خط خمش انجام میشود و فرآیند تولید برای ماشینکاری ورق کامل میشود . خمکاری ورق فلزی بخشی از فنآوری تولیدی است که خمش و به شکلگیری آن کمک میکند . از آنجا که فرآیند خمکاری به طور متوالی در امتداد خط خمش رخ میدهد , این فرآیند به طبقه خمکاری تعلق ندارد . اگر ورق فلزی مقدار کربنی بیش از 1.2 درصد داشته باشند، قابلیت خمکاری این ورقها کاهش یافته و برای خم کردن، باید ابتدا آنها را گرم نمود.  This  po᠎st h as ​been w᠎ritt en by GSA Content Genera​tor DEMO!

خواندن
انتقال فعالیت های سفارت ایران از اوکراین به مولداوی

خمکاری توسط دستگاههای خم دستی و یا از طریق دستگاههای خم بریک و یا ابزارهای مشابه انجام میشود. خمکاری فکی: ورق بین دو فک ثابت همانند گیره ی دستی قفل می شود و قطعه دیگری بنام فک متحرک حول محوری چرخیده و زاویه را ایجاد می نماید. خمکاری معمولی تقریبا شبیه به همین عمل است و تفاوت این است که به جای اینکه سنبه که در یک خط مستقیم حرکت کند، یک بال تاشو حول لبه خم میگردد . ورق هایی با ۷ متر طول یا درازتر و دیگر قطعات به نسبت باریک، به طور معمول در یک پرس بریک خمکاری می شوند. استخدام ۱ نفر کارگر جوان در شغل برشکاری و خمکاری ورق آهنی (۲تا۲۰میلی) با دستگاههای پرس بریک و گیوتین در کارگاه به آدرس کیلومتر ۷جاده تهران-نرسیده به ۳راهی اهر با حقوق و کلیهی مزایای قانونی اعم از عیدی و پایانکار و بیمه و مرخصی و حق خواربار و حق مسکن و…

خواندن
رایزنی سفیر ایران با سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه

معمولا طرح های برجسته روی ورق به این روش انجام می شوند.

خمکاری توسط سمبه و ماتریس: این روش با روش پرس برک متفاوت است و کاربردهای متفاوتی هم دارد. همین عامل منجر به خم متناظر با ورق فلزی میشود . صنایع فلزی مدرن معمولا از دستگاههای خم بریک استفاده میکنند که به دلیل دارا بودن قرارهای عقبی تحت کنترل CNC، میتوانند به قرار گیری دقیق خطوط خم در موقعیت صحیح زیر ابزار کمک کنند. که متداول ترین حالت این است که قطعه کار بر روی یک یا چند لبه صاف از یک ابزار با اعمال فشار خم شدهاست . معمولا طرح های برجسته روی ورق به این روش انجام می شوند. بدین ترتیب زاویه دلخواه روی ورق ایجاد می گردد. این دستگاه با مهارکردن (کلمپ) قطعه کار بین یک پانچ و قالب، خمهایی با زاویه از پیش تعیین شده ایجاد میکند. فلز ورق یا صفحه را می توان به آسانی با فیکسچر های ساده و استفاده از یک پرس خم کرد. با توجه به خواص ماده , شرط لازم برای خمکاری شکلپذیری پلاستیکی است .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس روی ویندوز 10 با استفاده از هایپر وی زومیت

این به این دلیل است که در نصب یک سیستم عامل ممکن است فایلهای شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *