جنگ اوکراین یک جنگ جهانی انرژی است/ اخراج روسیه از اوکراین با اقدام نظامی کلاسیک امکان پذیر نیست

[ad_1]

کارشناس مسائل بین الملل گفت: جنگ روسیه و اوکراین جنگی برای سرنوشت اوکراین نیست، بلکه جنگ جهانی انرژی است.

امیر علی ابوالفتح وی در گفت وگو با ایسنا، درباره منافع احتمالی آمریکا در جنگ اوکراین و روسیه در صورت شکست مسکو، گفت: آمریکا می تواند از شکست روسیه در این جنگ سود زیادی ببرد، زیرا جنگ کنونی، جنگ اوکراین نیست. سرنوشت.” این یک جنگ جهانی انرژی است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر آمریکا به جمع صادرکنندگان انرژی پیوسته است، افزود: در این زمینه، آمریکا در سال های اخیر تلاش کرده به نحوی رقبای خود را در زمینه تولید انرژی حذف کند. به عنوان مثال، در مورد ونزوئلا، اعمال تحریم های گسترده منجر به کاهش شدید تولید انرژی در ونزوئلا و همچنین دخالت این کشور در امور داخلی یا لیبی، صادرکننده دیگر انرژی، در وضعیت غیرنظامی شده است. جنگ ایران به دلیل تحریم ها علیرغم انجام تعهدات خود در قبال برجام قادر به صادرات کامل انرژی نیست و روسیه اکنون تنها رقیب آمریکا در این زمینه است. به جز کشورهای حاشیه خلیج فارس که روابط نزدیکی با آمریکا در این زمینه دارند.

خواندن
همه چیز درباره برش فلزات

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در حال حاضر 40 درصد انرژی اروپا توسط روسیه تامین می شود، گفت: در صورت پیروزی آمریکا در این جنگ، آنها می توانند سهمی از تامین انرژی اروپا را بر عهده بگیرند و از طریق LNG فعالیت کنند. صادرات انرژی به اروپا و این پیروزی یک دستاورد بزرگ برای واشنگتن است. به این ترتیب، واشنگتن می تواند هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان انرژی را کنترل کند و به نوعی بازار انرژی را در چارچوب نیاز خود کنترل کند.

ابوالفتح با بیان اینکه یکی از دستاوردهای احتمالی آمریکا در این جنگ می تواند مسائل امنیتی باشد، افزود: از نظر آمریکا روسیه یک کشور شورشی بالقوه یا بالفعل است که باید تضعیف شود. درست مثل اتفاقی که برای شوروی افتاد. این تمایل در بین آمریکایی ها وجود دارد که روسیه نیز مانند شوروی باید به دلیل وسعت جغرافیایی خود به مقابله با تجزیه و کوچک شدن برود و روسیه به عنوان کشور کوچکی که با یکدیگر رقابت می کند و به آمریکا نزدیک است ظاهر شود. راهی برای گسترش ناتو به سمت شرق

خواندن
رئیس جمهور کرواسی عید نوروز و آغاز سال 1401 را به ایرانیان تبریک گفت

وی افزود: اگر روسیه در جنگ اخیر شکست بخورد، برنده اصلی این جنگ آمریکا خواهد بود، مگر اینکه شرایط به گونه ای پیش برود که امنیت جهانی را تهدید کند. به عنوان مثال، اگر روسیه به نیروگاه اتمی اوکراین آسیب برساند، در این صورت میلیون ها نفر متضرر خواهند شد، آنها دچار مشکل می شوند و آن وقت دیگر جنگ پیروز نخواهد شد.

ابوالفتح گفت: دیگر نمی توانیم بگوییم روسیه در این جنگ بازنده است. افرادی مانند صدام و میلوسویچ با وجود حملات به کشورهای دیگر توسط تحریم ها سرنگون نشده اند. به عنوان مثال صدام به کویت حمله کرد و تحریم ها مانع از ادامه فعالیت او نشد، اما یک عملیات نظامی باعث شد صدام کویت را ترک کند. بنابراین باید توجه داشت که اخراج روسیه از اوکراین با اقدام نظامی کلاسیک کارساز نیست و از سوی دیگر امکان سرنگونی پوتین با اقدام نظامی بعید است.

انتهای پیام/

[ad_2]
خواندن
قیمت دستگاه برش فلزات

source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *