دومین بازدید رافائل گروسی از موزه ملی ایران

[ad_1]

رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دومین بار در حاشیه سفر دیپلماتیک خود به تهران از موزه ملی ایران بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، گروسی در حاشیه سفر به ایران پس از دیدارهای دیپلماتیک و دیدار با مقامات سازمان انرژی هسته ای و وزارت امور خارجه با همراهی بهروز کمالوندی سخنگوی انرژی اتمی به موزه ملی ایران رفت. سازمان. و از هنرهای دوره اسلامی ایران از جمله تالار قرآن، آثار اوایل اسلامی، سلجوقیان، ایلخانی، تیموری، صفویه، قاجاریه و هنرهای تمدن ایرانی دوره اسلامی در یکی از مهم ترین موزه های دوره اسلامی بازدید کرد. جهان

نسخه های خطی خمسه نسامی و مسالک الممالک ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و همچنین قرآن یک طرفه منسوب به بایسنقر میرزا، محراب آرامگاه رابعه خاتون اشترجان در اصفهان، نقاشی های کافه و نبرد گنجه بود. توسط مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث قرار گرفت.

دومین بازدید رافائل گروسی از موزه ملی ایران

گروسی در دفتر یادبود موزه ملی ایران نوشت: مفتخرم که با زیبایی هنر ایران بیشتر با تاریخ ایران آشنا شدم.

خواندن
شروع کسب و کار آنلاین و شیوههای بازاریابی ایسنا

دومین بازدید رافائل گروسی از موزه ملی ایران

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی که گروسی را در این سفر همراهی می‌کرد، در خاطرات خود نوشت: مردم نه تنها با پذیرش ارزش‌های اسلامی به دین مبین اسلام گرویده‌اند، بلکه در راستای ترویج فرهنگ اسلامی نیز تلاش زیادی کرده‌اند و بسیار سپاسگزارم. به همه کارکنان اسلامی موزه هایی که هویت فرهنگی کشورمان را حفظ کنند.»

دومین بازدید رافائل گروسی از موزه ملی ایران

پیش از آن مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاریخ 6 شهریور 1395 از موزه ایران باستان در موزه ملی ایران بازدید کرد. در 28 نوامبر 2017، موزه ملی ایران میزبان یوکیا آمانو، مدیر سابق آژانس نیز بود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *