آیا طالبان تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را می پذیرند؟

[ad_1]

این کارشناس شبه قاره تاکید کرد: اگر طالبان تشکیل دولت فراگیر را بپذیرند جامعه متحد می شود و افغانستان به سمت صلح و ثبات پیش می رود و در غیر این صورت خطر جنگ داخلی و شاید تجزیه افغانستان وجود خواهد داشت.

پیر ملا ملازهی به ایسنا گفت: واقعیت این است که طالبان با توافق با آمریکا به قدرت رسیدند. گفته می شود این قرارداد که به امضای ملا برادر و خلیل زاد رسیده است، حدود 400 صفحه است که تنها 4 صفحه آن منتشر شده است. .

وی افزود: در این 4 صفحه توافق شده است که طالبان به گروه افغانستانی اجازه اقدام علیه آمریکا را ندهند و در مقابل طالبان به قدرت برگردند. در نتیجه یک قسمت محرمانه وجود دارد که هنوز منتشر نشده است. در همین راستا، شش ماه پیش شاهد بودیم که طالبان بدون جنگ قدرت را به دست گرفتند، اشرف غنی کشور را ترک کرد و ارتش از بین رفت.

خواندن
لوله فولادی برق فناوران (2)

این کارشناس شبه قاره اضافه کرد: اما هنوز برای به رسمیت شناختن طالبان در سطح منطقه و بین المللی مشکل وجود دارد، کشورها معتقدند که طالبان باید یک دولت فراگیر تشکیل دهند و صلح و ثبات را برقرار کنند، اما طالبان. او معتقد است که دولت فراگیر یک دولت موقت است که وجود دارد و توسط پاکستان تشکیل شده است.

در واقع، همسایگان افغانستان، چین و روسیه، طالبان را تقریباً به رسمیت شناخته‌اند، اما طالبان بر این باورند که حکومتی که تشکیل شد، دولتی است که همه را شامل می‌شود، زیرا دو وزیر از میان تاجیک‌ها انتخاب شدند، یک وزیر». در میان ازبک ها معاون وزیر از میان شیعیان انتخاب شد. اما اکثر کشورها چنین برداشتی از طالبان را نمی پذیرند.

وی با تاکید بر اینکه سه مقاومت ضد طالبان در حال شکل گیری است، گفت: یکی مقاومت به رهبری زنان در داخل افغانستان و دیگری مقاومت به رهبری پنجشیر در احمد مسعود و امرالله صالح، معاون اشرف غنی، تاجیکستان مستقر است و مدیریت می شود و اگر دولت فراگیر تشکیل نشود، احتمالاً عملیات نظامی در بهار آغاز خواهد شد.

خواندن
اعضای سفارت ژاپن در تهران عید نوروز را جشن گرفتند

این کارشناس مسائل افغانستان افزود: مقاومت دوم در آنکارا توسط جنرال دوستم محقق و خاخام رهبری و سازماندهی می شود، اما چون این افراد جایگاه چندان کمی ندارند چندان موثر نیستند.

وی گفت: “اگر طالبان با تشکیل یک دولت فراگیر موافقت کنند و همچنین به قانون اساسی پایبند باشند و سیاست های خود را تغییر دهند، به آرامی کار خواهد کرد و به تدریج توسط ایالت ها به رسمیت شناخته خواهد شد.”

وی افزود: از یک طرف استدلال می‌کنند که دولت‌های اسلامی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند، اما به هر حال وضعیت طالبان بستگی به نحوه عملکرد آن‌ها دارد؛ اگر حکومت فراگیر تشکیل شود، وحدت در آن ایجاد می‌شود. جامعه.” انحصارهای قدرت از بین خواهند رفت و افغانستان در نهایت به صلح و ثبات دست خواهد یافت. در غیر این صورت شاهد تشدید جنگ داخلی خواهیم بود که در نهایت به یک جنگ دفاعی تبدیل خواهد شد و می تواند منجر به تجزیه افغانستان شود.

خواندن
ورق سیاه چیست؟

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس روی ویندوز 10 با استفاده از هایپر وی زومیت

این به این دلیل است که در نصب یک سیستم عامل ممکن است فایلهای شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *