تاکید رئیس دیوان عالی کشور بر تقویت همکاری های قضایی ایران و ارمنستان

[ad_1]

کارن آندراسیان وزیر دادگستری ارمنستان که به ایران سفر کرده است با هیئت همراه و حجت الاسلام مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از قوه قضائیه، سید احمد مرتضوی مقدم در دیدار با آندریاسیان وزیر دادگستری ارمنستان گفت: دیوان عالی عالی ترین مرجع قضایی هر کشوری است و تصمیماتی که در دادگاه گرفته می شود برای عدالت در هر کشوری سازنده است.

وی با خوش آمدگویی به وزیر دادگستری ارمنستان و هیئت همراه در تشریح عملکرد دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران عالی ترین مرجع قضایی کشور است.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور دارای 52 شعبه در ایران است که طبق قانون اساسی دو وظیفه اصلی دارند. یکی از این وظایف نظارت بر احکام دادگاه های سراسر کشور و وظیفه دیگر ایجاد رویه واحد بین آراء مختلف دادگاه ها است.

وی افزود: کنترل ما به دو صورت انجام می شود. اولاً اینها مواردی است که باید در دیوان عالی کشور به آنها رسیدگی شود و این موارد در قانون پیش بینی شده است.

خواندن
آلمان: راه حل دیپلماتیک در وین امکان پذیر است

حجت الاسلام مرتضوی مقدم تاکید کرد: رسیدگی به پرونده ها در دیوان عالی کشور به صورت رسمی است. در این رسیدگی ها چنانچه رأی در دیوان عالی کشور تأیید شده باشد، نقض و در غیر این صورت نقض شده است تا با اصلاحات جدید، پرونده مجدداً مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: عالی در برخی از پرونده های کیفری اگر دیوان عالی کشور رای دادگاه صادر نکند، رأی را تخلف غیرقابل برگشت اعلام می کند که اولین مرحله رسیدگی قضایی است.

وی یادآور شد: مرحله دوم نظارت دیوان بر تصمیمات قطعی در دادگاه های استان این است که با ارسال کمیته های قضایی به استان ها به پرونده ها رسیدگی می شود و در این گونه موارد قضات دیوان عالی کشور نکات و تجربیات قضایی خود را ارائه می کنند. قضات دادگاه ها، آرای آنها باید قانع کننده باشد.

مرتضوی مقدم با بیان اینکه دیوان عالی کشور در ایران کمیته عمومی دارد، یادآور شد: شعب دیوان عالی کشور حکم صادر می کنند.

خواندن
قالیباف درگذشت حجت الاسلام صفوی شاملو را تسلیت گفت

وی بابیان اینکه شعب دیوان عالی کشور به دو دسته تقسیم می شوند، گفت: شعبه اول به پرونده های کیفری و دسته دوم به پرونده های حقوقی می پردازد. دیوان عالی کشور با ایجاد شعب تخصصی، مسائلی مانند خانواده، مواد مخدر و مفاسد اقتصادی را سریعتر حل و فصل می کند.

مرتضوی مقدم به دادگاه عالی انتظامی کشور اشاره کرد و گفت: دادسرای انتظامی ویژه رسیدگی به تخلفات قضات است و در صورت احراز تخلف، کیفرخواست به دیوان عالی کشور ارسال می شود. احکام این دادگاه ها شامل احکامی مانند توبیخ تا انفصال دائم می باشد.

رئیس دیوان عالی کشور از سفر وزیر دادگستری ارمنستان به ایران تشکر و نسبت به تداوم این دیدارها ابراز امیدواری کرد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به توافقات دو کشور بر همکاری بیشتر در امور قضایی تاکید کرد.

وی با ابراز امیدواری از تقویت همکاری های ایران و ارمنستان برای افزایش امنیت مرزها، گفت: از گفت وگوهای دو کشور برای برقراری صلح و امنیت استقبال می کنیم.

خواندن
چند نوع دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد وجود دارد؟

رئیس دیوان عالی کشور بابیان اینکه قوانین ما نشأت گرفته از دین مبین اسلام است، افزود: دین ما علاوه بر اسلام دین مشترکی در بین کشورهایی است که توسط آن اجرا می شود.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم یادآور شد: طبق بررسی های انجام شده چندین شهروند ایرانی در ارمنستان بازداشت هستند که بیشتر آنها مرتبط با مواد مخدر هستند. برخی از ایرانیان نیز به دلیل ناآگاهی از برخی از مسائلی که در حال مجازات هستند مرتکب جنایت می شوند، بنابراین توافق مشترکی خواستار انتقال آنها به ایران شد.

وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان نیز در این نشست گفت: اصلاحات قضایی یکی از دغدغه های این کشور است و یکی از تغییرات مهمی که باید در قانون اساسی ارمنستان وارد شود، اصلاح نظام قضایی است. “

اندرسیان با بیان اینکه به دنبال یک نظام عدالت اجتماعی دوستدار برای ارمنستان هستیم، ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس دیوان عالی ایران به ارمنستان تجربه قضایی و دانش دادگاه های ایران را برای پیشبرد عدالت در اختیار کشور قرار دهد. سیستم.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس روی ویندوز 10 با استفاده از هایپر وی زومیت

این به این دلیل است که در نصب یک سیستم عامل ممکن است فایلهای شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *