مطالعه فروش و تامین انواع شیر هیدرولیک دستی (اهرمی، لیوری) (2) گزارش کامل

فروش و تامین انواع شیر هیدرولیک دستی (اهرمی، لیوری)
شیر دستی کستل, شیر دستی

شیرهای با مجرای کامل (Full Bore/Port)’ برخی از انواع شیرهای دروازهای، یکطرفه، توپی و حتی سماوری‘ به گونهای طراحی میشوند.، که در حالت کاملاً باز هیچگونه برآمدگی و فرورفتگی در داخل شیر وجود نخواهد داشت. اکثر شیرهای مورد استفاده در صنعت نفت و گاز از جنس فولاد با گرید WCB میباشد. جنس بدنه همچنین باعث کاهش خوردگی با محیط یا سیال خورنده شده و تمیز کردن آن را آسان تر می کند. بدنه شیر یک محفظه تو خالی برای عبور سیال است که باید بتواند فشار سیال را تحمل کند و به خط لوله نصب شود و شامل اجزای درونی یا تریم شیر میباشد. این قطعه میتواند شامل یک یا چند جزء باشد. در مدل Reduced Bore ، قطر بور یا مجرای داخلی به اندازه یک یا دو سایز کوچک تر از خط اصلی است. قسمتی از یک شیر که وظیفه قطع و وصل، تنظیم یا انحراف جریان را بر عهده دارد. ساقه، شفت، استم یا میله به قطعهای گفته میشود که وظیفه انتقال نیرو از طرف اپراتور به عضو مسدودکننده جریان را بر عهده دارد. شیرآلات صنعتی ( به انگلیسی : industrial valve ) نقش مهمی را صنایع دارند و کاربردهایی نظیر قطع و وصل و کنترل جریان سیستم های تهویه، سیستم های انتقال سیال دارند.

خواندن
مشخصات و قیمت یخچال فریزر ویترینی

رزوههای استم از نوع دنده ذوزنقهای که مختص انتقال قدرت هستند، بوده و دندهها به صورت چپ گرد میباشند تا هنگام چرخش هندویل در جهت عقربههای ساعت شیر بسته شود. در بعضی از موارد که هیچ نوع نشتی از ناحیه استم مجاز نبوده و سیال داخلی بسیار خطرناک یا کشنده است از شیرهای خاصی به نام شیرهای دیافراگمی استفاده میگردد. برای آببندی شیرها از ناحیه استم، معمولاً از نوعی الیاف از جنس پنبه نسوز و گرافیت که Packing خوانده میشود، استفاده میگردد. بسیاری از شیرها از فنر استفاده میکنند. صنایعی که از شیرهای توپی استفاده میکنند به صورت معمول نیاز به شیری دارند که بتواند فشار بالا، حجم زیاد و دمایی که گاهاً از ۴۸۰ درجه تجاوز میکند را تحمل کند. حداکثر فشار کاری 10000PSI و کمینه دمای ۲۰- و بیشنه دما حداکثر ۲۰۰ درجه سانتیگراد در شرایط ایده ال میباشد. از مزیتهای این نوع آببندی توان تحمل دما و فشارهای کاری بسیار بالا و همچنین عدم تخریب توسط مواد ساینده است. همه شیرها قابلیت یکسانی در آببندی و عدم نشت ندارند و از نقطه نظر آببندی معمولاً به انواع مختلفی تقسیم میشوند. این نوع آببندی بسیار دقیق بوده و معمولاً توسط استانداردها هیچ مقداری از نشتی در این نوع شیرها مجاز نمیباشد. Post was created by GSA Con tent  Ge​nera᠎to r DE᠎MO!

شیر دستی کستل

خواندن
هکرهای سفید پوست در جهان - ایسنا

در دقیق کنترل بیشتر شیر های توپی صنعتی ارائه می شود. شیرهای کنترل که در بالا یا کنار مخازن FRP نصب میشوند را از دو جنبه مختلف دستی یا اتوماتیک بودن کارکردشان و یا کاربردشان در سیستمهای فیلتراسیون یا سختیگیری میتوان طبقهبندی کرد. همانطور که در عکس کاملا پیداست، این شیر دو جریان را با هم مخلوط می کند و یک جریان به وجود می آورد. به معنای نشیمنگاه قابل ارتجاع و نرم، معمولاً از یک جنس قابل انعطاف و صیقلی مانند PTFE که تفلون نیز خوانده میشود بر روی یک سطح صیقلی و سختکاری شده استفاده میشود. نکته قابل توجه این هست که متاسفانه برندهای جعلی تحت نام های مختلف و به نام محصول ساخت کره جنوبی در کشور موجود می باشد،که درواقع ساخت چین هستند. به خاطر مصرف بالای این نوع شیر هیدرولیک در دستگاهها و ماشینآلات مختلف صنعتی و راهسازی، طیف گستردهای از شرکتهای سازنده قطعات هیدرولیک این محصول را جزو یکی از تولیدات خود قرار دادهاند. وزن این محصول تنها 50 گرم بوده و این وزن سبک یک امتیاز مثبت برای شیردوش شیر دستی جوشی کستل محسوب می شود. از مزایای آن دقت آببندی و نداشتن نشتی به اندازه حتی یک قطره (که در اصطلاح Bubble-tight یا Leak-free نیز خوانده میشود) میباشد.

عملگر، یک مکانیزم یا دستگاه است که به کمک آن میتوان.

بسیاری از شیرها منجمله شیرهای سماوری یا توپی فاقد بانت هستند. شیر را از بیرون و از راه دور یا نزدیک، باز یا بسته کرد.بعضی از شیرها مانند شیرهای یک طرفه فاقد هرگونه هندویل یا عملگری هستند چرا که مکانیزم عملکرد آنها به صورت داخلی و خودکار است. عملگر، یک مکانیزم یا دستگاه است که به کمک آن میتوان. هندل، اهرم یا دسته ای است که به وسیله آن میتوان شیر را از بیرون باز یا بسته کرد. حداقل قطر استم در شیرهای دروازه ای در جداول استاندارد API-600 آورده شدهاست. از شیرهای با جنس پلاستیک معمولاً در کاربردهای فشار پایین استفاده میشود. شیر بال ولو دو سر رابط دسته کوتاه جهت انشعاب از خط اصلی به خط فرعی در سیستم های آبیاری تحت فشار کاربرد دارد. در نتیجه زمانی که شکاف در راستای جریان قرار داشته باشد بال ولو باز و زمانی که نیاز به توقف جریان باشد شکاف توسط اهرم به حالت عمودی در آمده و دو سر شیر را می بندد. در حالت شستشو، جریان آب از پمپ به سمت فیلتر بوده و از بالای سیلیس به سمت پایین حرکت می کند، در نهایت از طریق لوله رایزر (لوله عمودی داخل فیلتر) به سمت بالا هدایت شده و وارد شیر، پورت تخلیه و نهایتاً وارد فاضلاب می گردد.

خواندن
97 درصد اراضی منابع طبیعی مستندسازی شد

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *