رضایی دلایل مخالفت کمیسیون ادغام با حذف ارز اولویت دار را توضیح می دهد

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق با هزار و 400 اعتبار، اکثر اعضای کمیسیون را در مخالفت با حذف ارز اولویت دار، عواقب اجتماعی و امنیتی و بقای مردم دانست و گفت: دولت تردید دارد و معاون اول رئیس جمهور در این باره توضیحاتی ارائه کرد. کمیسیون، او نپذیرفت که بر ابهام افزود.

علی رضایی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح دلیل مخالفت کمیسیون مخالف با حذف ارز 4200 تومانی، اظهار کرد: خدای نکرده مشکلی پیش نمی آید اما با گفتن «خدای نکرده» کار پیش نمی رود. مجلس نگران است و به دلیل همین نگرانی کمیسیون مشترک با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالفت کرد. البته تصمیم نهایی را نمایندگان در بررسی عمومی بودجه می‌گیرند.

وی افزود: برخی تحمل سختی را ندارند، بنابراین لغو ارز 4200 تومانی نیازمند سازوکار جدیدی است و باید سازوکار آن طوری طراحی شود که برای قشر ضعیف و متوسط ​​مشکلی ایجاد نشود. راه حل درست برای دادن ماهی یک کیلوگرم پنیر، گوشت و برنج به مردم و حذف ارز 4200 تومانی.

خواندن
راهنمای خرید و معرفی 25 نمونه ترازو دیجیتال دقیق و باکیفیت+ قیمت روز کیمیک

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: دولت می گوید ارز 4200 تومانی رانت و فساد ایجاد می کند. این هزاران نفر را متوقف کنید؟

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: از سوی دیگر دولت ضمانت محکمی به ما نداده و با تردید وارد شده است. معاون اول رئیس جمهور نیز قرار است در کمیسیون مشترک حاضر شود و توضیح دهد که نیامده و ابهامات بیشتر شده است. اگرچه دولت بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اصرار دارد، اما نمایندگان مجلس معتقدند که باید زیرساخت‌ها برای این امر فراهم شود، در غیر این صورت مشکلاتی پیش خواهد آمد. گرانی چند قلم کالای وارداتی با ارز ترجیحی بر سایر کالاها نیز تاثیر منفی می گذارد و این به معنای فشار مضاعف بر قشر ضعیف و متوسط ​​است.

رضایی در پایان با بیان ارتباط این تصمیم با مذاکرات گفت: نگاه ما باید به سمت داخل باشد چرا که در 40 سال گذشته هر تصمیمی بر اساس وعده ها و انتصابات خارجی گرفته شده و هیچ اتفاقی برای اقتصاد ایران نیفتاده است. “

خواندن
چگونه وزن خود را بدون ترازو اندازه بگیریم

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *