رایزنی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره اوکراین و مذاکرات در وین

[ad_1]

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در خصوص روند روابط دوجانبه و برخی موضوعات مورد علاقه مشترک در صحنه منطقه ای و بین المللی از جمله مذاکرات در وین گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه روسیه با قدردانی از ابتکارات و رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین، بر لزوم رایزنی ها و گفتگوهای بیشتر طرف های مختلف در مذاکرات بررسی متن وین تاکید کرد. و پیشنهادات او بر توافق تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین از برگزاری دومین اجلاس سران گروه 3+3 درباره قفقاز جنوبی توسط جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که این نشست بیش از پیش تامین کننده منافع کشورهای منطقه و حفظ ثبات و ثبات باشد. . امنیت در منطقه

امیر عبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی همچنین بر لزوم توجه به حقوق کامل جمهوری اسلامی ایران در عمل به تعهدات دیگر طرفین در هر توافق تاکید کرد.

خواندن
فرمانده نیروی دریایی ارتش: تمرکز بر تولید دانش بنیان از اولویت های نیروی دریایی ارتش است

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نشست آتی دومین اجلاس 3+3 در قفقاز جنوبی را فرصتی برای اجماع و هم افزایی برای تعمیق همکاری های منطقه ای به نفع کشورها و مردم منطقه ارزیابی کرد.

امیرعبداللهیان در خصوص بحران اوکراین با اشاره به حضور بیش از 5000 دانش آموز و هموطن ایرانی در اوکراین پس از اطلاع همتای روس خود از مواضع مسکو گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات منطقه حساس است. با پیگیری و درک دیدگاه‌ها و نگرانی‌های روسیه در مورد مداخله خارجی، امیدواریم وضعیت کنونی از طریق همکاری‌های صلح‌آمیز و سازنده با رویکرد دیپلماتیک بین طرفین حل شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *