اطلاع رسان: جهشی در تولید و امنیت غذایی مبتنی بر فناوری های جدید برای تبدیل شدن به الگویی برای سایر بخش ها

[ad_1]

در این نشست که معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، ارتقای امنیت غذایی از طریق توسعه فعالیت های دانش بنیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر با تبریک میلاد با سعادت امام جواد(ع) و تاکید بر ضرورت فعالیت های دانش بنیان و فرآیندهای مختلف در دولت، اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما در عرصه فعالیت ها و فناوری های مبتنی بر دانش قرار دارد. نوین پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی دارد و ما جزو کشورهای پیشرو در این زمینه هستیم.

معاون اول رئیس جمهور درباره ظرفیت های گسترده جوانان تحصیلکرده کشور گفت: به فضل الهی جوانان تحصیل کرده و مستعد از سراسر کشور در حوزه فناوری های نوین فعالیت می کنند و نسبت به سایرین کمبود دانش و نیروی انسانی نداریم. کشورها.”

وی افزود: امروزه 30 تا 35 درصد هزینه مردم در محصولات غذایی و کشاورزی مربوط به حمل و نقل و فاصله محل تولید تا مصرف این محصولات است که می‌توان به فناوری‌های جدید تکیه کرد. و استفاده می کند. علم مبتنی بر دانش اقداماتی برای کاهش هزینه های مردم انجام دهید.

خواندن
دستگاه پرس برک ادرس (3)

معاون اول رئیس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواست تا برنامه جامع و قابل اجرا برای همکاری در حوزه امنیت غذایی همراه با جدول زمانی مشخص و تقسیم وظایف ارائه کنند. سفره مردم

مخبر با توجه به لزوم تدوین برنامه مشترک وزارت جهاد کشاورزی با معاونت دانش بنیان امنیت غذایی و فناوری ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد: برنامه همکاری های دو دستگاه اجرایی هر چه زودتر به پایان برسد و به الگویی تبدیل شود. دیگران. بخش

در این جلسه که با حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. ستاری گزارشی از پیشنهادهای معاون رئیس جمهور برای جهش در تولید و امنیت غذایی با استفاده از فناوری های نوین ارائه کرد و جزئیات این پیشنهادات و نتایج آن را تشریح کرد.

جهش در تولید مواد غذایی با استفاده از فناوری های جدید، تکمیل زنجیره ارزش محصولات دانش بنیان، مدیریت فناوری های مدیریتی، توسعه گلخانه های هوشمند، نوسازی ماشین آلات کشاورزی، توسعه گیاهان سازگار با آب و هوا، تولید خوراک جایگزین برای دام و طیور، از جمله معاونت های هشت گانه رؤسای جمهور علم و فناوری که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، مقرر شد این پیشنهادات در قالب یک طرح مشترک پس از تشکیل و تصویب در جلسه دولت طرح جامعی با جدول زمانی برای اجرا ارائه شود.

خواندن
اجرای اقدامات گسترده برای بررسی ابعاد مختلف حادثه اخیر حرم رضوی

وزیر جهاد کشاورزی همچنین بر لزوم انجام فعالیت های کشاورزی دانش بنیان تاکید کرد و آمادگی این وزارتخانه را برای تسهیل در این روند و حمایت از اجرای پیشنهادات مصوب اعلام کرد.

لازم به ذکر است در راستای توسعه فناوری های نوین و فعالیت های دانش بنیان در تمامی دستگاه های اجرایی کشور، جلساتی با معاون اول رئیس جمهور با حضور معاون علمی رئیس جمهور و سایر دستگاه های اجرایی جهت استفاده از جدید و بالاتر برگزار شد. -دانش به روز. تایید اعمال می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *