مرکز تحقیقات پسته در سروستان راه اندازی می شود

[ad_1]

ایسنا/ فارس رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از راه اندازی مرکز تحقیقات پسته در سروستان در استان فارس خبر داد.

محمدجواد عسکری روز پنجشنبه (۲۱ بهمن) در نشست گفت‌وگوی بخش عمومی با کشاورزان سروستانی گفت: یکی از بحث‌هایی که با جدیت دنبال خواهیم کرد، ایجاد مرکز تحقیقات پسته در سروستان است. به همین منظور به زودی جلسه کمیسیون کشاورزی خواهیم داشت.

عسگری تاکید کرد: با هماهنگی استاندار و مسئولان استانی از سازمان ها، معتمدین و آموزشگاه های کشاورزی برای حضور در جلسه بعدی دعوت خواهیم کرد.

وی افزود: با راه اندازی مرکز تحقیقات پسته در سروستان، علاقه مندان به تولید پسته، کشاورزان پیشرو و به ویژه باغداران پسته از ظرفیت و ظرفیت این مرکز بهره خواهند برد.

عسگری با اشاره به اینکه سروستان به دلیل آب و هوای خوب و خاک خوب در زمینه تولید پسته به عنوان محصولی ارزشمند عملکرد خوبی داشته است، افزود: تلاش کشاورزان پیشرو در تولید پسته، سروستان را به جایگاه خوبی رسانده است. بنابراین ما نیز باید تلاش کنیم تا مشکلات این حوزه را بررسی و حل کنیم.

خواندن
پیام تسلیت دبیر شورای عملکرد به امیر سرتیپ پوردستان

وی بسترسازی برای صادرات پسته را نکته مهمی در بحث تولید پسته دانست و گفت: حوزه صادرات پسته و مشکلات آن را به عنوان حرکتی خوب و ارزنده برای پولی شدن طرح امنیت غذایی مطرح کرده ایم و بر آن تاکید داریم.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت با تاکید بر اینکه ماشین آلات کشاورزی و به ویژه ماشین آلات کاشت، برداشت و برداشت پسته یکی از مشکلات پسته کاران سروستان است، گفت: مقرر شد با هماهنگی مرجع ذی صلاح در کمیسیون کشاورزی و نشست تخصصی مکانیزه و اصلاح پسته‌کاری‌های سروستان برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزان سروستان باید حذف شوند.

عسگری همچنین با اشاره به علاقه سرمایه گذاران سروستانی به تسهیل واگذاری زمین برای پروژه های مختلف، افزود: به زودی جلسه بررسی متقاضیان علاقه مند و ارائه طرح های خود و تسهیل در روند واگذاری تشکیل می شود.

خواندن
اکنون درباره رژیم غذایی کتوژنیک درست چه کاری می‌توانید انجام دهید

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی سوریه (5)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *