افزایش ۱۵۹ درصدی کشفیات اشیاء عتیقه در گیلان

[ad_1]

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی گیلان از افزایش ۱۵۹ درصدی کشفیات اشیاء عتیقه طی ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در گیلان خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران با تاکید بر مبارزه جدی مجموعه انتظامی با افرادی که به هر نحوی قصد سوء استفاده از میراث فرهنگی و به تاراج بردن این سرمایه‌های ملی را دارند، حفاظت از میراث فرهنگی را یک وظیفه همگانی عنوان و اظهار کرد: در راستای تحقق فرامین و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در خصوص جلوگیری از دست‌اندازی افراد سودجو به میراث فرهنگی، طرح‌هایی در این خصوص پیش‌بینی و اجرا شده است.

وی در تشریح اقدامات یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گیلان در ۹ ماهه سپری شده ضمن اشاره به دستگیری ۱۶۹متجاوز به میراث فرهنگی، گفت: در این راستا ماموران یگان حفاظت ۳۱۶ عدد انواع اشیاء عتیقه را کشف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به افزایش ۱۵۹ درصدی کشفیات اشیاء عتیقه در ۹ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان افزود: با بیش از ۲۵ سایت و مرکز تبلیغ، خرید و فروش غیرقانونی تجهیزات فلزیاب برخورد قانونی صورت گرفته است.

خواندن
مشخصات و قیمت یخچال فریزر ویترینی

این مقام ارشد انتظامی در پایان با تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس از آنها خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با سودجویان و غارتگران آثار باستانی و منابع طبیعی و ملی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس روی ویندوز 10 با استفاده از هایپر وی زومیت

این به این دلیل است که در نصب یک سیستم عامل ممکن است فایلهای شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *