۴۰ هزار مترمکعب فاضلاب در استان بوشهر در طبیعت رها می‌شود

[ad_1]

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با بیان اینکه حداقل در شبانه‌روز ۴۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم بدون استفاده و تصفیه در طبیعت رها می‌شود گفت: از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تقاضا می‌شود برای حل این مشکل چاره‌اندیشی شود.    

احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مشکل اصلی محیط زیست استان بوشهر پرداخت و اظهار کرد: برای رفع مشکلات زیست محیطی این استان در زمینه آلایندگی و فاضلاب خانگی چاره‌اندیشی شود.

وی فلر پالایشگاه گازی، نفتی و مجتمع‌های پتروشیمی در نقاط مختلف استان بوشهر را یکی از مشکلات زیست محیطی دانست و بیان کرد: گازهای فلر شده و مشعل‌سوزی تأثیر بالایی بر محیط زیست دارند که این مهم در منطقه پارس جنوبی، عسلویه و خارگ بیشتر مشهود است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه فلر صنایع نفتی در خارگ ۷۰ سال است که سوزانده می‌شود تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده فلرهای جزیره خارگ اگر جمع‌آوری شود نیاز استان اصفهان به گاز را تأمین می‌کند.

خواندن
تهیه طرح ساماندهی اتباع خارجی در مرکز پژوهش های مجلس

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه طرح ان. جی. ال در جزیره خارگ برای استحصال گازها از سال ۱۳۹۱ آغاز شد بیان کرد: اجرا این طرح که دارای ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا دولت گذشته بود تا پایان ۸ سال این دولت به ۳۸ درصد رسید و تنها ۳ درصد اجرا شد.

وی با بیان اینکه در طرح ان. جی. ال  پس از جمع‌آوری گازها و خاموش شدن فلرها شیرین‌سازی می‌شود گفت: قرار بود محصول تولیدی این ‌طرح مواد اولیه پتروشیمی گناوه و دشتستان را تأمین کند که این طرح همچنان نیمه تمام باقیمانده است. استاندار بوشهر اضافه کرد: فلرها با تمرکز آن در منطقه عسلویه اصلی‌ترین مشکل در حوزه زیست محیطی استان بوشهر است که اکنون با آن مواجه هستیم و مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است.

استاندار بوشهر پساب فاضلاب در شهرهای مختلف این استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: حداقل در شبانه‌روز ۴۰ هزار مترمکعب آب فاضلاب در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم بدون استفاده در صنایع آب‌بر، فضا سبز و درختکاری و بدون تصفیه در طبیعت رها می‌شود.

خواندن
مطالعه در سیستم مورد استفاده قرار میگیرد (3) صفحه وب من

محمدی‌زاده تأکید کرد: حتما باید در زمینه تصفیه فاضلاب این شهرها فکر جدی شود و از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر تقاضا می‌شود برای این مهم و حل این مشکل چاره‌اندیشی کند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس روی ویندوز 10 با استفاده از هایپر وی زومیت

این به این دلیل است که در نصب یک سیستم عامل ممکن است فایلهای شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *