چگونه کالای قاچاق را از اصل تشخیص دهیم؟

[ad_1]

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: براساس ضوابط و مقررات، ویژگی‌هایی برای کالای قاچاق ذکر شده که برآن اساس ضبط و توقیف و تشکیل پرونده صورت می‌گیرد.

حسین حسن پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برابر با ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق بحث شناسه کالا و شناسه رهگیری می‌تواند در شناسایی کالای قاچاق بسیار موثر باشد و وزارت صمت با شناسه دار کردن کالاها و شناسه رهگیری و شناسه کالا می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به کالای تقلبی و جعلی و یا قاچاق و غیراستاندارد را کاهش دهد.

وی در پاسخ به این سوال که  مردم چطور تقلبی و یا اصل بودن کالا را تشخیص دهند، تصریح کرد: در بحث رسیدگی به پرونده‌های قاچاق ما در بحث اصالت این کالا و یا ایرانی و خارجی بودن آن از چندین دستگاه استعلام می‌گیریم؛ امسال در بخش کالا و خدمات هزار و ۸۹۱ پرونده وارد شعب شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.

خواندن
تفاوت ورق سیاه St37 و St52 چیست + ویدیو ✔️

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی  با بیان اینکه گمرگ، اصالت کالا را تایید کرده و ایرانی و خارجی بودن محصول را سازمان صمت و جهاد کشاورزی تشخیص می‌دهد، تصریح کرد: دومین آمار پرونده‌های ما مرقوط به بحث دام زنده است که این دام‌ها را از خراسان رضوی و یا تربت حیدریه، قائن، بشرویه و سرایان خریداری می‌کنند؛ بخشی از این دام‌ها را از طریق بشرویه و طبس به کرمان و زاهدان و استان‌های دیگر و همچنین به سیستان و بلوچستان  می‌برند.

حسین پور با بیان اینکه دامداران برای انتقال دام حتما باید بارنامه و مجوز داشته باشند و همچنین دام پلاک کولی داشته باشد، افزود: همچنین دام‌ها باید گواهی بهداشتی از دامپزشکی اخذ کرده باشند و در سامانه هویت تعریف شده باشند.

وی بیان کرد: اگر این قوانین رعایت نشده باشد، طبق قوانین قاچاق با توجه به مصوبه هیئت دولت که این کالاها با این که ایرانی هستند در حوزه کالای قاچاق قرار می‌گیرد؛ سوخت نیز همینطور است.

خواندن
هانی زاده: شانس القدیمی برای نخست وزیری افزایش می یابد/ عراق به همکاری های بین المللی می پیوندد

حسین پور با بیان اینکه برای انتقال سوخت باید از شرکت نفت مجوز حمل اخذ شود چراکه جزء ضوابط اختصاصی دارند، تصریح کرد: در قانون مبارزه با قاچاق هم با حامل برخورد شده و هم خوردو توقیف می‌شود؛ همچنین مالکین و صاحبان این کالاها تحت پیگرد قرار می‌گیرند و برابر قانون مبارزه با قاچاق با آن‌ها رفتار خواهد شد.

 وی یادآور شد: در مجموع قاچاق سوخت با هزار و ۱۰۰ فقره پرونده و قاچاق دام زنده با ۲۳۱ فقره پرونده بیشترین پرونده‌های تخلف در این استان را داراست.

انتهای پیام 

[ad_2]
خبرهای مهم

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آموزش نصب لینوکس روی ویندوز 10 با استفاده از هایپر وی زومیت

این به این دلیل است که در نصب یک سیستم عامل ممکن است فایلهای شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *